Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Test analize emocija: jedan pokušaj objektivnog mjerenja sposobnosti emocionalne inteligencije

Alija Kulenović
Tina Balenović
Vesna Buško



Sažetak

U radu je prikazan proces izrade i validacije Testa analize emocija (TAE) izvedenog u obliku testa učinka i namijenjenog mjerenju komponente emocionalne inteligencije koju su Mayer i Salovey (1997, 1999) imenovali kao razumijevanje i analiza emocija. Test je sastavljen od 25 zadataka u kojima se od ispitanika traži da raspozna "sastojke emocionalne mješavine” u zadanom složenom afektivnom stanju. Na temelju analize rezultata primjene TAE, jednog klasičnog testa kognitivnih sposobnosti i jedne višedimenzionalne mjere nekognitivnih faktora emocionalne inteligencije na 228 srednjoškolaca 3. i 4. razreda pokazano je (a) da su pouzdanost i homogenost TAE očekivanih i zadovoljavajućih vrijednosti, (b) da je rezultat u TAE očekivano značajno i nisko povezan sa mjerom dviju klasičnih kognitivnih sposobnosti, (c) da je učinak u TAE neovisan o nekognitivnim faktorima emocionalne inteligencije, (d) da sposobnosti mjerene pomoću TAE imaju samostalan doprinos u objašnjavanju općeg uspjeha u školi i (e) da se na temelju TAE ne može predviđati subjektivno iskazana količina sukobljavanja u školskoj sredini. Zaključeno je da TAE vjerojatno predstavlja mjeru neke sposobnosti emocionalne inteligencije (razumijevanje emocija?) što treba ispitati dodatnim empirijskim provjerama.

Ključne riječi

Emocionalna inteligencija; izrada i validacija

Hrčak ID:

3195

URI

https://hrcak.srce.hr/3195

Datum izdavanja:

15.12.2000.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.994 *