Bogoslovska smotra, Vol. 94 No. 3, 2024.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.53745/bs.94.3.10
Medijski govor o vjeri i samo(formacija) odraslih
Igor Kanižaj
; Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Nikada prije u povijesti nije bilo toliko mogućnosti za govor o vjeri u medijima i na društvenim mrežama. Sa sve većim porastom utjecaja društvenih mreža vjerske zajednice prolaze kroz brojne izazove. Posljedično zbog lakšeg pristupa publici, ali i većeg dosega društvenih mreža, dolazi do sve češćih individualiziranih doživljaja i pristupa vjeri, dok u drugi plan dolaze obilježja samoga medijskog izvještavanja o Crkvi i vjeri. Naime, sadržaj o vjeri u medijima više nije jedini izvor informacija za vjernike koji su izloženi novim formatima i žanrovima te mogućnostima koje donose društvene mreže, primarno kroz sve veći broj utjecajnika. U tom kontekstu sve važnija postaje temeljna formacija i medijska pismenost odraslih vjernika, koji bi u potrazi za vjerskim sadržajem nužno trebali imati vještine za prepoznavanje vjerodostojnog i autentičnog sadržaja. S obzirom na velik evangelizacijski potencijal, uz pomoć medija i društvenih mreža formacija odraslih kao specifičan oblik pastoralnog djelovanja poseban je izazov koji poziva na koordiniran pristup svih odgovornih aktera, od župa do biskupija.
Ključne riječi
mediji i društvene mreže; formacija odraslih; medijska pismenost; nauk Crkve
Hrčak ID:
323607
URI
Datum izdavanja:
14.12.2024.
Posjeta: 0 *