Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Usporedba oralno-higijenskih navika studenata četvrte godine različitih fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

Krešimir Ivo MOSTARČIĆ ; student 5. godine Stomatološkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Simona Šimat ; student 5. godine Stomatološkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Jurica Matijević orcid id orcid.org/0000-0001-9519-524X ; Zavod za endodonciju i restaurativnu stomatologiju Stomatološkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Silvana Krmek-Jukić ; Zavod za endodonciju i restaurativnu stomatologiju Stomatološkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 276 Kb

str. 310-318

preuzimanja: 827

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 276 Kb

str. 310-318

preuzimanja: 595

citiraj


Sažetak

Preddiplomsko obrazovanje mijenja percepciju oralno-zdravstvenih i oralno-higijenskih navika i stajališta studenata stomatologije. Svrha istraživanja bila je usporediti te navike i stajališta studenata četvrte godine Stomatološkog fakulteta i njihovih kolega s iste godine na ostalim fakultetima Sveučilišta u Zagrebu, kako bismo odredili opseg i važnost mogućih razlika. Ispitanici i postupci: Sudjelovao je 151 student obaju spolova i to 79 sa stomatologije (četvrte godine) i 72 s ostalih fakulteta (četvrte godine). Svi su odgovorili na 21 pitanje iz prilagođenog upitnika prema Špalju o oralno-higijenskim navikama i stajalištima. Podaci su nakon toga statistički analizirani programskim paketom SPSS ver. 16,0. Rezultati: Rezultati su pokazali da postoji razlika između dviju skupina te da studenti stomatologije imaju bolje oralno-higijenske navike i bolja oralno-zdravstvena stajališta od kolega s ostalih fakulteta. Bili su bolje podučeni u tehnici četkanja zuba, zube češće četkaju, koriste se dodatnim sredstvima za održavanje higijene, rjeđe imaju probleme s krvarenjem gingive te posjećuju stomatologa češće nego njihovi kolege s drugih fakulteta. Zaključak: Zbog svjesnosti o problemima oralnoga zdravlja i većeg znanja o preventivnim mjerama, studenti stomatologije mogli bi pozitivno pridonositi oralnom zdravlju svojih pacijenata i kolega i to ne samo educirajući ih, nego i vlastitim primjerom.

Ključne riječi

edukacija, stomatološka, trajna; studenti; zubi, zdravlje, sustavno prikupljanje podataka; oralna higijena; bolesti zubi; gingiva, krvarenje

Hrčak ID:

45347

URI

https://hrcak.srce.hr/45347

Datum izdavanja:

15.12.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.175 *