Magistra Iadertina, Vol. 4 No. 1, 2009.
Izvorni znanstveni članak
FAKTORI RUKOVODEĆEG PONAŠANJA U NASTAVI TJELESNE I ZDRAVSTVENE KULTURE
Jelena Cetinić
; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja Sveučilište u Zadru
Sažetak
Osnovni cilj istraživanja bio je utvrditi faktorsku strukturu upitnika rukovodećeg ponašanja u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture. Rezultati ispitanika predstavljaju 27 odgovora na postavljene tvrdnje, a kondenzirani su na prvu glavnu komponentu. Korištene su dvije kosokutne faktorske analize (Oblimin i Promax) kojima se utvrdila faktorska struktura prostora rukovođenja u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture. Ispitivanjem je obuhvaćeno ukupno 200 učenika iz četrnaest razreda srednje škole "Blato" iz Blata na otoku Korčuli. Faktori izolirani metodom glavnih komponenata jesu: faktor pedagoškog pristupa, faktor pohvale i faktor individualnog pristupa i objektivnosti. Rezultati istraživanja ukazuju da je učenicima bitno ostvariti dobru komunikaciju s profesorom, nadalje, žele imati povjerenja u profesora i vole kada su pohvaljeni za svoj rad. Osim navedenoga za učenike je važna objektivnost i primjena individualizacije u odgojno-obrazovnom procesu.
Ključne riječi
učenici; rukovodeće ponašanje; tjelesna i zdravstvena kultura; faktorska analiza
Hrčak ID:
50934
URI
Datum izdavanja:
5.12.2009.
Posjeta: 2.277 *