Izvorni znanstveni članak
Odgoj za kritičko mišljenje i medijska manipulacija
Zlatko Miliša
Bruno Ćurko
Sažetak
Kako mediji sve češće manipuliraju informacijama i zloupotrebljavaju
informacije, potrebna nam je medijska pedagogija, ali i (novi) školski kurikulum koji sadržava upute i metodičke prijedloge kako djecu 'uvježbati' kritičkom promišljanju svijeta oko sebe, tako i kritičkom procesuiranju informacija koje provode (novi) mediji.
Odgojno-obrazovne ustanove trebaju imati prepoznatljiv oblik 'učenja' za kritičko mišljenje. U Republici Hrvatskoj, osim nekih udruga, pojedinca i programa, organizirano učenje za kritičko mišljenje ne postoji. Dva su, manje-više uspješna, pokušaja da se u srednje škole uvede nekakav oblik poticanja na kritičko mišljenje. S
jedne strane tu su školski debatni klubovi, a s druge strane izborni nastavni predmet Etika. Sigurno je kako je to malo, jer uvježbavanje za kritično mišljenje mora početi od prvih razreda osnovne škole, naravno uz kvalitetan nastavak u srednjoj školi.
Ključne riječi
odgoj; obrazovanje; kritičko mišljenje; manipulacija; mediji
Hrčak ID:
55353
URI
Datum izdavanja:
5.4.2010.
Posjeta: 13.492 *