Izvorni znanstveni članak
Gaj Julije Cezar, majstor političkog marketinga. Politička promidžba nekoć i danas
Predrag Haramija
orcid.org/0000-0002-1675-4996
; Zagrebačka škola ekonomije i managementa, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
U tekstu se, u svjetlu spoznaja današnjega političkog marketinga i vještine odnosa s javnošću, nastoji razjasniti način na koji je Gaj Julije Cezar utjecao na javno mnijenje Rima u doba kasne Republike. Daje se kratki pregled povijesti političke promidžbe i osnove metoda promidžbe danas. Potom se usporedbom glavnih elemenata današnjih promidžbenih strategija s političkim djelovanjem Cezara te usporedbom promidžbenih sredstava koje je koristio s onima koje se koriste danas dolazi do zaključaka. Spoznaje se da je Cezar, vrlo učinkovito i po današnjim mjerilima, baratao dostupnim mu promidžbenim sredstvima (opisuje se njih osam) i posebno učinkovito vodio odnose s javnošću, na način u mnogočemu sličan onome suvremenom.
Ključne riječi
Gaj Julije Cezar; politički marketing; promidžba; odnosi s javnošću
Hrčak ID:
55492
URI
Datum izdavanja:
15.7.2010.
Posjeta: 5.419 *