Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

MOTIVACIJSKA UVJERENJA U UČENJU MATERINSKOGA JEZIKA I STRANIH JEZIKA

Daria ROVAN orcid id orcid.org/0000-0002-6990-4388 ; Filozofski fakultet, Zagreb
Andrea-Beata JELIĆ orcid id orcid.org/0000-0002-2233-9174 ; Sveučilište u Zagrebu, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 220 Kb

str. 873-894

preuzimanja: 1.530

citiraj


Sažetak

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati motivacijska uvjerenja vezana
uz učenje materinskoga jezika (hrvatski), prvoga stranog
(engleski) te drugoga stranog jezika (francuski). Pritom smo htjeli
utvrditi razlikuje li se razina motivacijskih uvjerenja u ovim
predmetima te u kolikoj su mjeri motivacijska uvjerenja povezana
s uspjehom u pojedinim predmetima. U istraživanju je
sudjelovalo 98 gimnazijalaca; oni su ispunjavali upitnik koji se
sastojao od skala kojima su ispitivani samodjelotvornost,
percepcija vrijednosti te ciljevi dostignuća, a prikupljene su i
njihove ocjene. Rezultati istraživanja pokazuju da među
pojedinim predmetima postoje značajne razlike za procjenu
korisnosti i samodjelotvornosti, kao i za cilj ovladavanja
izbjegavanjem. Najnepovoljniji sklop motivacijskih uvjerenja
vezuje se uz francuski, a najpovoljniji uz engleski jezik. Obrasci
povezanosti motivacijskih uvjerenja s uspjehom vrlo su slični za
sve proučavane jezike, pri čemu se kao ključni prediktor uspjeha
pokazala procjena samodjelotvornosti. Dobiveni rezultati mogu
biti vrlo korisni za planiranje poučavanja, koje pozitivno
pridonosi učeničkoj motivaciji za učenje jezika.

Ključne riječi

motivacija; učenje jezika; ciljevi dostignuća; samodjelotvornost; percepcija vrijednosti

Hrčak ID:

60127

URI

https://hrcak.srce.hr/60127

Datum izdavanja:

31.10.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 3.930 *