Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

PROFESIONALNO USAVRŠAVANJE UČITELJA PORADI POTICANJA CJELOKUPNOG RAZVOJA DJECE SUVREMENOGA DOBA

Jasminka Zloković ; Filozofski fakultet u Rijeci
Siniša Kušić
Daria Tot



Sažetak

Promjene nastale u svim čovjeku važnim djelatnostima i sferama društvenog života neminovno iziskuju prihvaćanje profesionalnog osposobljavanja kao nužne dimenzije našeg života, a ne kao alternative malobrojnih entuzijasta. I "škola" se mora prilagoditi diskontinuitetu suvremenog doba koji "tradicionalnu prosvjetnu koncepciju" čini često "nestabilnom". Velika je razlika u znanju i sposobnostima učenika, a poučavanje nije puka "rutina". Uz roditelje, učitelji su ključne osobe u poticanju cjelokupnog razvoja djece i njihovoj pripremi za kompleksnu ulogu "građanina svijeta". Oni su i temeljni nositelji promjena u obrazovanju. Mnogobrojne obrazovne reforme u svijetu nisu uspjele zanemarujući učiteljevu respektabilnu ulogu u životu djece i društvenog razvoja općenito.
Autori u radu razmatraju neke od aktualnih pedagoških problema koji mogu ostaviti dojam da se proces cjeloživotno obrazovanja i profesionalnog razvoja učitelja nalazi između "svijeta realnosti" i "daleke" budućnosti. Prezentirani su i neki od rezultata empirijskog istraživanja koje je provedeno 2006. godine, na velikom uzorku učitelja (osnovni skup 12.825 učitelja), osnovnih i srednjih škola Grada Zagreba i devet županija Republike Hrvatske. Dobiveni rezultati mogu pridonijeti podizanju razine učinkovitosti profesionalnog osposobljavanja učitelja i nužnih odgojnih kompetencija kao neke od temeljnih pretpostavki za primjerenim poticanjem razvoja suvremene generacije djece i mladih.

Ključne riječi

poticanje razvoja djece; učitelji; profesionalno usavršavanje; cjeloživotno učenje; odgojne kompetencije

Hrčak ID:

68313

URI

https://hrcak.srce.hr/68313

Datum izdavanja:

10.12.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.415 *