Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.32728/mo.07.1.2012.05

NASTAVNE METODE IZ PERSPEKTIVE NASTAVNIKA

Aleksandra Maksimović ; Visoka škola strukovnih studija za vaspitače, Šabac (Srbija)
Milan Stančić orcid id orcid.org/0000-0002-3286-6381 ; Filozofski fakultet, Beograd (Srbija)


Puni tekst: srpski pdf 155 Kb

str. 69-82

preuzimanja: 7.372

citiraj


Sažetak

U radu smo nastojali da razumemo i prikažemo gledište nastavnika o tome koje su metode rada u nastavi najefektivnijie i zbog čega, kojim se smernicama treba rukovoditi prilikom odabira metoda rada, koja znanja i veštine nastavnik treba da poseduje kako bi što adekvatnije odabrao metode rada, kao i na koji način se ta znanja i veštine stiču. Istraživanjem je obuhvaćeno 119 nastavnika predmetne nastave iz osnovnih, srednjih stručnih škola i gimnazija na teritoriji grada Beograda. Upitnik korišćen u istraživanju se uglavom sastojao od pitanja otvorenog tipa, što nam je omogućilo da dobijemo bogat korpus podataka koje su nastavnici smatrali važnim kada je reč o metodama kojima se koriste u radu. Osnovi nalazi su da u našoj školskoj sredini dominiraju predavačke metode i da ne postoji u dovoljnoj meri usmerenost na individualizaciju nastave. Ohrabrujuće je da postoji saradnja sa kolegama pri izboru metoda, kao i svest o značaju pedagoško-psihološko-metodičkih znanja za adekvatan odabir metoda rada u nastavi i, sledstveno tome, svest o nedovoljnosti inicijalnog obrazovanja nastavnika da nastavnike u zadovoljavajućoj meri osposobi za njihov rad u školi.

Ključne riječi

nastavne metode; nastavnici; izbor metoda; efektivnost metoda; metodička znanja

Hrčak ID:

78844

URI

https://hrcak.srce.hr/78844

Datum izdavanja:

1.3.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 11.430 *