Izvorni znanstveni članak
DOŽIVLJAJ ŠKOLSKOG (NE)USPJEHA KOD DJECE I MLADIH S POREMEĆAJIMA U PONAŠANJU
Ivana Jeđud
; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Odsjek za poremećaje u ponašanju Sveučilište u Zagrebu
Marija Lebedina-Manzoni
; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Odsjek za poremećaje u ponašanju Sveučilište u Zagrebu
Sažetak
U projektu „Socijalnopedagoška dijagnoza - participacija korisnika u procesu procjene potreba i planiranja intervencija“ sudjelovalo je 40-ero djece i mladih. Dvadeset sedmero sudionika nalazilo se u procesu institucionalne dijagnostike, dok je 13-ero bilo smješteno u stambenoj zajednici. U istraživanju je primijenjen polustrukturirani intervju s naglaskom na samoprezentaciji djece i mladih. Intervju je obuhvaćao sva važna područja života djece i mladih: o sebi, obitelj, škola, vršnjaci i slobodno vrijeme, normativne orijentacije, budućnost, strategije suočavanja, intervencije, poremećaji u ponašanju.
Za obradu podataka primijenjena je kvalitativna metodologija. Kroz proces sažimanja izvorne rečenice iz intervjua organizirane su u kategorije i dimenzije. Ovaj rad dio je cjelovitog istraživanja i bavi se područjem škole kroz kategorije: doživljaj škole, odnos prema školi, promjene škole, način učenja, doživljaj učenja, doživljaj školskog uspjeha, odnos s nastavnicima, očekivanja od nastavnika, očekivanja nastavnika, položaj među vršnjacima.
Elementi školskog uspjeha pokazali su se povezani s pozitivnim doživljajem škole, radnim navikama i samomotivacijom za učenje te dobrim odnosima s vršnjacima i nastavnicima. Neuspjeh je bio povezan s negativnim doživljajem škole, nepostojanjem radnih navika i strukture učenja te s osjećajem različitosti od vršnjaka, što često rezultira bježanjem iz škole.
Ključne riječi
djeca i mladi; poremećaji u ponašanju; kvalitativna metodologija; školski uspjeh/neuspjeh
Hrčak ID:
82805
URI
Datum izdavanja:
15.10.2008.
Posjeta: 3.721 *