Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Lik odgojitelja u Novom zavjetu

Niko Tunjić ; Salezijanska klasična gimnazija s pravom javnosti, Rijeka


Puni tekst: hrvatski pdf 381 Kb

str. 236-253

preuzimanja: 687

citiraj


Sažetak

Primjenom hermeneutičke metodologije i teorijskoga okvira duhovnoznanstvene pedagogije u radu se analizira lik odgojitelja u Novom zavjetu na temelju zgode puta u Emaus (Lk 24, 13-28), i to kao lik odgojitelja – suputnika. Suputništvo je jedno od osnovnih ljudskih iskustava u kojem se ljudsko biće očovječuje. Pritom je posebno pedagoški važna odgojiteljeva sposobnost za susret koja u sebi sadrži brojne paradigme odgojiteljskoga djelovanja – prijateljsku
prisnost, povjerenje, odgovornost za drugoga, umijeće komuniciranja,
empatijsko uživljavanje, postupnost i zahtjevnost, istinitost, služenje odgoju. U radu se sustavno i logički objašnjava utjecaj duhovnoznanstvene pedagogije i njezine paradigme razumijevanja smisla i značenja odgojnoga djelovanja. Analizira se uloga odgojitelja kao suputnika odgajanicima u različitim situacijama. Naglasak je stavljen na odgojnu praksu, odnosno na „praktičnu pedagogiju“.

Ključne riječi

duhovnoznanstvena pedagogija; hermeneutika; odgojitelj; suputnik; odgajanik; sugovornik; služenje

Hrčak ID:

82850

URI

https://hrcak.srce.hr/82850

Datum izdavanja:

15.4.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.788 *