Prethodno priopćenje
Stavovi studenata učiteljskog fakulteta u Rijeci o obrascima ponašanja u socijalnim sukobima
Nataša Vlah
orcid.org/0000-0003-3965-0927
; Dječji vrtić Rijeka, Rijeka
Zorina Pinoza-Kukurin
; Učiteljski fakultet, Rijeka
Sažetak
Poznato je da obrasci ponašanja učitelja i odgajatelja proizlaze iz kulturnog konteksta i profesionalnog identiteta, a djeci predškolskog uzrasta i učenicima u nižim razredima osnovne škole upravo te osobe izvan obiteljskog kruga predstavljaju model socijalnog učenja. Prvi je cilj utvrditi stavove prema obrascima ponašanja u socijalnim sukobima studenata učiteljskog i odgajateljskog studija. Drugi je cilj utvrditi relacije između stavova prema obrascima ponašanja u socijalnim sukobima i godinâ studiranja. Podaci su prikupljani
mjernim instrumentom Stavovi prema obrascima rješavanja socijalnih sukoba, adaptiranim prema Uzelac i Žakman (2000.), na uzorku od 121 studenta Učiteljskog fakulteta u Rijeci tijekom prosinca 2007. godine. Rezultati dobiveni primjenom jednostavnih statističkih metoda pokazuju da nema statistički značajnih relacija između godina studiranja i stavova prema obrascima ponašanja u socijalnim sukobima. Rezultati su interpretirani u kontekstu skrivenog
kurikuluma i osnaživanja budućih učiteljica i odgajateljica tijekom studija za suočavanje s problemima u praksi.
Ključne riječi
kompetencije učitelja; kompetencije odgajatelja; obrasci ponašanja; skriveni kurikulum; socijalni sukobi; stavovi
Hrčak ID:
82859
URI
Datum izdavanja:
15.1.2012.
Posjeta: 2.075 *