Informatologia, Vol. 44 No. 2, 2011.
Pregledni rad
GLOBALIZACIJA I OBRAZOVANJE
Mevlud Dudić
; Internacionalno sveučilište u Novom Pazaru, Novi Pazar, Srbija
Sažetak
Bolonjska deklaracija otvorila je i ponudila reformu obrazovanja, što je formalizirano Bolonjskom deklaracijom 1999, koja je u velikoj mjeri pokrenuta od strane poslodavaca. Njihov zahtjev bio je da na jedinstvenom europskom tržištu, budući kandidati za posao budu obrazovani na standardni način, kako bi velike europske kompanije primjenjivale isti sustav zapošljavanja u različitim zemljama. Njihov zahtjev je bio usmjeren na reformu nastavnog plana i programa na način veće primjenjivosti. Od obrazovnog sustava se traži da tijekom obrazovanja prenese studentima ne samo akademsko znanje, već praktične vještine, kao i da razvijaju svoje sposobnosti tijekom školovanja tako da se mogu od prvog dana svog radnog vijeka započeti s obavljanjem nekih zadatke. Sama ideja, iako je deklarativno široko prihvaćena, naišla je na mnoštvo različitih otpora. U prilagodbi nastavnih planova i programa, često se očituju sljedeće problemi: formalni pristup, otezanje, djelomična primjena nekih od principa, deklarativno prihvaćanje. Prilagodba potrebama poslodavaca izazvala je možda najveći otpor. I što je najvažnije za poslodavce, integraciju teorijskih znanja i praktičnih koncepata, sveučilišta često prihvaćaju samo formalno.
Ključne riječi
edukacija; globalizacija; bolonjska reforma
Hrčak ID:
70975
URI
Datum izdavanja:
30.6.2011.
Posjeta: 4.105 *