Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.21861/hgg.2011.73.01.11

Obalni turizam u Crnoj Gori – razvojna dinamika, prostorni razvoj i buduće perspektive

Matthias Bickert ; Department of Geography, University of Bamberg Geographical Research on Migration and Transition Am Kranen 12, 96045 Bamberg, Germany
Daniel Göler ; Department of Geography, University of Bamberg Geographical Research on Migration and Transition Am Kranen 12, 96045 Bamberg, Germany
Holger Lehmeier ; Department of Geography, University of Bamberg Geographical Research on Migration and Transition Am Kranen 12, 96045 Bamberg, Germany


Puni tekst: engleski pdf 723 Kb

str. 165-180

preuzimanja: 2.752

citiraj


Sažetak

Crna Gora traži svoju budućnost u turizmu, i to s dobrim razlozima: u 2007. godini bila je najbrže rastuće turističko tržište u svijetu. Unatoč blagom padu posljednjih godina, turizam se i dalje smatra najvažnijim faktorom budućeg ekonomskog razvoja države. To i
ne čudi, uzmu li se u obzir prirodne karakteristike Crne Gore, položaj na obali Jadranskog mora i iskustvo u turizmu koji započinje još 1970-ih.

Ovakav dinamičan razvoj bio je glavni razlog za istraživanje turizma Crne Gore putem znanstvenog projekta nastalog u suradnji sveučilišta iz Njemačke, Albanije, Crne Gore i Srbije. Empirijski pristup u ovom istraživanju uključuje polustrukturirane, fleksibilne intervjue s različitim dionicima. S obzirom da je turizam Crne Gore vezan gotovo isključivo uz obalu, odabrana su tri obalna turistička centra – Kotor, Budva i Ulcinj.

Rezultati pokazuju da je razvoj tržišta turističkih usluga u Crnoj Gori dinamičan i napreduje, dok je istovremeno karakteriziran jakom polarizacijom i divergentnim trendovima. Potrebna su ulaganja u sektoru infrastrukture koja je većinom orijentirana na masovni turizam i tržište niske platežne moći kojem je razvojna budućnost neizvjesna. Istovremeno, postoji malena, ali rastuća ponuda ekskluzivnih turističkih usluga koje se smatraju predvodnicom budućeg razvoja Crne Gore kao destinacije za bogate turiste. Sve
u svemu, gospodarski naglasak na razvoj obalnog turizma uključuje i rizik povećanja već snažnih prostornih dispariteta, ostavljajući za sobom planinsku unutrašnjost s padom u gospodarskom razvoju i populaciji.

Ključne riječi

ekonomski razvoj; turizam; Crna Gora

Hrčak ID:

71505

URI

https://hrcak.srce.hr/71505

Datum izdavanja:

1.8.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.259 *