Psihologijske teme, Vol. 20 No. 2, 2011.
Izvorni znanstveni članak
Interakcija nastavnik-učenik: Teorije i mjerenje
Slavica Šimić Šašić
orcid.org/0000-0002-4465-1716
; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja Sveučilišta u Zadru
Sažetak
Istraživanja razrednog konteksta zadnja dva desetljeća sugeriraju da kontekst, konkretnije varijable razrednih procesa, igraju važnu ulogu u poboljšanju razumijevanja što i kako učenik uči (Turner i Meyer, 2000). Vrlo važna komponenta razrednog konteksta je interakcija između nastavnika i učenika. Pod pojmom interakcije nastavnik-učenik podrazumijevalo se različite konstrukte, stoga se u ovom radu željelo dati pregled istraživanja pojedinih komponenti interakcije nastavnik-učenik. U radu se prikazuju različiti aspekti interakcije nastavnik-učenik (poput komunikacije, metoda poučavanja, rukovođenja razrednim procesima, socio-emocionalnog odnosa, stila poučavanja i slično), teorije na kojima se temelje (npr. Model interakcije nastavnik-učenik, Teorija samodeterminacije, Teorija iskustvenog učenja, Model stilova učenja i poučavanja Feldera i Silvermanove), načini mjerenja, te neki mjerni instrumenti (poput Flandersove analize interakcije, Inventara stila rukovođenja, Upitnika nastavničke interakcije). U radu se iznose neke smjernice za buduća istraživanja koja bi trebala ispitati međuodnose različitih komponenti razredne interakcije, medijacijsku ulogu karakteristika učenika, te njihove kompleksne odnose s ishodima učenja.
Ključne riječi
komponente interakcije nastavnik-učenik; komunikacija; metode poučavanja; stil rukovođenja; socijalno-emocionalni odnos; stil poučavanja
Hrčak ID:
74207
URI
Datum izdavanja:
9.11.2011.
Posjeta: 22.873 *