Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Interakcija nastavnik-učenik: Teorije i mjerenje

Slavica Šimić Šašić orcid id orcid.org/0000-0002-4465-1716 ; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja Sveučilišta u Zadru


Puni tekst: hrvatski pdf 294 Kb

str. 233-260

preuzimanja: 17.018

citiraj


Sažetak

Istraživanja razrednog konteksta zadnja dva desetljeća sugeriraju da kontekst, konkretnije varijable razrednih procesa, igraju važnu ulogu u poboljšanju razumijevanja što i kako učenik uči (Turner i Meyer, 2000). Vrlo važna komponenta razrednog konteksta je interakcija između nastavnika i učenika. Pod pojmom interakcije nastavnik-učenik podrazumijevalo se različite konstrukte, stoga se u ovom radu željelo dati pregled istraživanja pojedinih komponenti interakcije nastavnik-učenik. U radu se prikazuju različiti aspekti interakcije nastavnik-učenik (poput komunikacije, metoda poučavanja, rukovođenja razrednim procesima, socio-emocionalnog odnosa, stila poučavanja i slično), teorije na kojima se temelje (npr. Model interakcije nastavnik-učenik, Teorija samodeterminacije, Teorija iskustvenog učenja, Model stilova učenja i poučavanja Feldera i Silvermanove), načini mjerenja, te neki mjerni instrumenti (poput Flandersove analize interakcije, Inventara stila rukovođenja, Upitnika nastavničke interakcije). U radu se iznose neke smjernice za buduća istraživanja koja bi trebala ispitati međuodnose različitih komponenti razredne interakcije, medijacijsku ulogu karakteristika učenika, te njihove kompleksne odnose s ishodima učenja.

Ključne riječi

komponente interakcije nastavnik-učenik; komunikacija; metode poučavanja; stil rukovođenja; socijalno-emocionalni odnos; stil poučavanja

Hrčak ID:

74207

URI

https://hrcak.srce.hr/74207

Datum izdavanja:

9.11.2011.

Posjeta: 23.030 *