Stručni rad
Pismenost mladih - komentar PISA 2006. rezultata u hrvatskoj
Snježana Dimzov
orcid.org/0000-0001-7047-8542
; Filozofski fakultet u Splitu, Split, Hrvatska
Sažetak
: Rad je prikaz rezultata istraživanja Programa za međunarodnu procjenu učenika (Programme for International Student Assessment) PISA 2006. u Hrvatskoj koji provodi međunarodni Konzorcij institucija zemalja OECD-a. Procjenjuje se znanje ii vještine iz tri ispitna područja: čitalačke, matematičke i prirodoslovne pismenost,i s naglaskom na ovu posljednju kao glavno područje ispitivanja. U sva tri područja Hrvatska statistički značajno zaostaje za prosjekom zemalja OECD-a. Najbolje rezultate hrvatski petnaestogodišnjaci pokazali su iz prirodoslovne pismenosti, slijedi čitateljska pismenost, a najlošiji su rezultatii iz matematičke pismenosti. Rezultati upućuju na nedostatke obrazovne politike i potrebu osuvremenjivanja kurikuluma u smislu kompetencijskog pristupa. S obzirom na to da je reforma obrazovanja u tijeku, buduća istraživanja pokazat će njezinu uspješnost u pripremanju učenika za nastavak obrazovanja ili uključivanje u proces rada.
Ključne riječi
kompetencije; PISA; pismenost; znanje; vještine
Hrčak ID:
82388
URI
Datum izdavanja:
30.9.2010.
Posjeta: 2.034 *