Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Povezanost razrednog ozračja i interkulturalne osjetljivosti

Marko Jurčić orcid id orcid.org/0000-0002-9592-5473 ; Sveučilište u Zagrebu, Filozofski fakultet, Odsjek za pedagogije, Zagreb, Hrvatska
Irena Matešić ; Sveučilište u Zagrebu, Filozofski fakultet, Odsjek za pedagogije, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 746 Kb

str. 495-510

preuzimanja: 300

citiraj


Sažetak

U složenim i isprepletenim odnosima unutar škole učenici i njihovi učitelji, iako na različitim razinama, utječu na razvoj vlastitog razrednog ozračja i vlastitih interkulturalnih odnosa. Stvaraju pretpostavku za ugodno i podržavajuće razredno ozračje na temeljima uključenosti učenika u razrednu zajednicu, pridržavanja dogovorenih razrednih pravila i podjele odgovornosti. Nadalje, stvaraju vlastitu pretpostavku interkulturalnih odnosa na temeljima znanja i razvijanja sposobnosti primjene znanja o drukčijima, razredne komunikacije te interkulturalne osjetljivosti. U radu se donose rezultati istraživanja povezanosti razrednog ozračja i interkulturalne osjetljivosti. U tom kontekstu varijabla uključenost učenika u razrednu zajednicu pojmovno se i terminološki određuje kao jedan od temeljnih čimbenika razrednog ozračja, a interkulturalna osjetljivost kao jedan od temeljnih čimbenika interkulturalnih odnosa. Na uzorku od 156 učenika osmog razreda pokazalo se da ne postoji statistički značajna razlika u uključenosti učenika u razrednu zajednicu s obzirom na spol, postignuće u školi, stupanj obrazovanja roditelja te s obzirom na urbanost prebivališta. Također se pokazalo da postoji statistički značajna razlika u interkulturalnoj osjetljivosti s obzirom na spol ispitanika niti u interkulturalnoj osjetljivosti s obzirom na postignuće učenika u školi, na stupanj obrazovanja roditelja i na urbanost prebivališta.

Ključne riječi

razredno ozračje; interkulturalna osjetljivost; učenik; učitelj

Hrčak ID:

82396

URI

https://hrcak.srce.hr/82396

Datum izdavanja:

30.12.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.010 *