Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Povezanost samopoimanja, navika čitanja i školskog uspjeha učenika sedmog i osmog razreda osnovne škole

Ivana Delač Horvatinčić
Marijana Kozarić Ciković ; Osnovna škola Josipa Zorića, Dugo Selo


Puni tekst: hrvatski pdf 252 Kb

str. 445-465

preuzimanja: 2.058

citiraj


Sažetak

Sudionici istraživanja bili su učenici OŠ Josipa Zorića iz Dugog Sela (N=205). Da bi se provjerilo postoji li povezanost samopoimanja, navika čitanja i školskog uspjeha, korišten je Self-Perception Profile for Children (S. Harter) i upitnik o navikama čitanja. Učenici s pozitivnijim navikama čitanja imaju pozitivniji stav prema čitanju, bolje ocjene te bolje samopoimanje vezano za regulaciju ponašanja i opće samovrednovanje. Što više učenik voli čitati i što bolje smatra da čita, bit će zadovoljniji sobom i svojim životom. Dječaci se
više od djevojčica smatraju uspješnima u sportskim aktivnostima, a djevojčice su manje zadovoljne izgledom, više vole čitati i imaju pozitivnije stavove o čitanju. Učenici s boljom ocjenom iz tjelesnog se osjećaju uspješnijima u sportskim aktivnostima i zadovoljniji su svojim izgledom.

Ključne riječi

samopoimanje; navike čitanja; stav prema čitanju; školski uspjeh

Hrčak ID:

82723

URI

https://hrcak.srce.hr/82723

Datum izdavanja:

15.10.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.958 *