Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

WELLNES: NOVA MODA U TURIZMU

NIKO KONCUL


Puni tekst: engleski pdf 420 Kb

str. 503-534

preuzimanja: 19.905

citiraj


Sažetak

Poput svih drugih sektora svjetskoga gospodarstva, turizam je također osjetio pritisak krize
koja se javila kao posljedica globalne gospodarske krize. Svjetska ekonomska situacija nakon
2007/2008 postavila je dodatni pritisak na psihofizičko stanje ljudi i njihovo zdravlje. Ljudi sve
više traže nove načine opuštanja i regeneriranja. Neki oblici turizma, na globalnoj razini, zbog
ekonomske krize, su usporeni, no turistički sektor u cjelini iznimno dobro stoji tijekom posljednje
dvije-tri godina nudeći novi model turizma koji se općenito naziva Wellness. Unutar turizma,
wellness je relativno novi trend koji registrira impresivan rast. Širom svijeta sve više i više ljudi
koji putuju na odredišta koja pružaju wellness sadržaje. Jačanje ‘wellness koncepta može se
pripisati dvjema faktorima. Prvo, WHO odavno podupire integrirani koncept «blagostanja »
i « fitness »u svoje globalne zdravstvene politike. Drugo, ukupno obrazovanje ljudi povećalo je
ljudsku svijest o osobnom zdravlju. Ponuđači turističkih usluga, posebno luksuzni hoteli su se
brzo prilagodili i stvorili paletu wellness usluge kao što su SPA i zdravstveni tretmani, zaštita
zdravlja na radu, kozmetički tretmani, sportski objekti, duhovne aktivnosti, masaže, i programi
rehabilitacije, itd. Budući da ne postoje baze podataka na temu wellness turizma ovaj članak u
osnovi razmatra neke konceptualne aspekte wellness turizma.

Ključne riječi

sreća; meditacija; rekreacija; terapija; opće dobro

Hrčak ID:

86650

URI

https://hrcak.srce.hr/86650

Datum izdavanja:

15.6.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 22.269 *