Izvorni znanstveni članak
MATEMATIČKI MODEL MULTIMODALNOGA TRANSPORTA – TEMELJNI ČIMBENIK DJELOTVORNOG UKLJUČIVANJA HRVATSKE U EUROPSKI PROMETNI SUSTAV
Gordana Nikolić
Sažetak
Priključenje Republike Hrvatske Europskoj uniji, uvjetovano je, uz ostalo, i kompatibilnim prometnim sustavom koji će predstavljati sastavni dio europskog prometnog sustava. Temeljni cilj poboljšanja prometnog sustava je u povećanju efikasnosti međunarodnoga transporta roba i putnika. Kako bi se postigla što bolja kompatibilnost i povećala efikasnost prometnog sustava, u ovom članku predložen je model multimodalnoga transporta.
Za elemente modela multimodalnoga transporta u Republici Hrvatskoj određeni su: 1) multimodalno pravo, 2) multimodalna infrastruktura, 3) multimodalna suprastruktura, 4) multimodalne tehnologije,
5) multimodalni robni tokovi, 6) multimodalna ekologija, 7) multimodalne tarife, 8) multimodalni intelektualni kapital, 9) multimodalni mega i niša operatori i 10) multimodalni ostali elementi.
U model su uvrštene vrijednosti kojima se u 2002. godini kvantificiraju elementi multimodalnog transporta, te pretpostavljene vrijednosti u 2008. godini kad bi Republika Hrvatska trebala postati pridružena članica Europske unije, te vrijednosti u 2012. godini kad se planira njezin ulaz i punopravno članstvo u Europskoj uniji.
Postavljanjem modela multimodalnog transporta dana je osnova za razvoj suvremenog multimodalnog transportnog sustava koji će nacionalne prometne tokove povezati s europskim prometnim sustavom.
Ključne riječi
multimodalni transport; model multimodalnog transporta; elementi modela; matrica rasta; izravne i neizravne stope rasta
Hrčak ID:
8602
URI
Datum izdavanja:
27.6.2003.
Posjeta: 3.449 *