Kineziologija, Vol. 44. No. 2., 2012.
Izvorni znanstveni članak
Sudjelovanje u izvannastavnim sportskim aktivnostima: povezanost s potrebom za potporom, potrebom za zadovoljstovom i s motivacijom u tjelesnoj i zdravstvenoj kulturi
Roomet Viira
; Institute of Sport Pedagogy and Coaching Sciences, University of Tartu, Estonia
Andre Koka
; Institute of Sport Pedagogy and Coaching Sciences, University of Tartu, Estonia
Sažetak
Cilj je ovog istraživanja bio ispitati razlike u percepciji konstrukata proizišlih iz teorije samodeterminacije kao što su: psihološka potreba za potporom učitelja i vršnjaka, stupanj zadovoljenja potrebe za
kompetentnošću, autonomnošću i socijalnom povezanošću te različiti oblici motivacije u tjelesnoj i zdravstvenoj kulturi u učenika koji se bave različitim organiziranim izvanškolskim sportskim aktivnostima. U istraživanje je bilo uključeno 659 estonskih srednjoškolaca koji su ispunjavali upitnike radi vrednovanja ključnih varijabla. Rezultati su pokazali da su dječaci koji su se bavili sportom izvan škole davali značajno više procjene za doživljaj autonomije, povezanosti i potpore koju dobivaju od svojih nastavnika te za doživljaj povezanosti i potpore
koju dobivaju od svojih vršnjaka, zatim za varijable osjećaja autonomije, kompetentnosti te socijalne povezanosti i za varijablu vanjskog upravljanja ponašanjem nego li dječaci koji se nisu bavili sportom izvan redovite nastave. Djevojke koje su sudjelovale u izvannastavnim sportskim aktivnostima su se osjećale značajno kompetentnijima i povezanijima s vršnjakinjama te su u višem stupnju zadovoljavale svoju potrebu za autonomijom i kompetentnošću u usporedbi s djevojkama koje se nisu bavile sportom izvan školske.
Ključne riječi
teorija samodeterminacije; adolescenti; percipirane psihološke potrebe; ekstrinzična motivacija; intrinzična motivacija
Hrčak ID:
94565
URI
Datum izdavanja:
31.12.2012.
Posjeta: 3.146 *