Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Konfesionalni vjeronauk pred izazovima dekristijanizirajuće Europe

Valentina Mandarić ; Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 382 Kb

str. 891-915

preuzimanja: 924

citiraj


Sažetak

U članku se analizira status katoličkog vjeronauka u Europi u kojoj su sve očitiji procesi dekristijanizacije koji mijenjaju religijsku sliku Europe. Autorica u članku ukazuje na krizu religije i religioznosti u suvremenoj europskoj kulturi. Zatim analizira aktualne odgojno-obrazovne politike u Europi, osobito njihov utjecaj na religijsko obrazovanje. Na osobit način bavi se analizom statusa konfesionalnog vjeronauka i njegove budućnosti u Europi, a posebnu pozornost posvećuje konfesionalnom vjeronauku u Republici Hrvatskoj. Na temelju novijih istraživanja, dokumenta i relevantne literature pokazuje višestruk doprinos vjeronaučne nastave hrvatskom odgojno-obrazovnom sustavu. U zaključnom dijelu članka navodi se nekoliko izazova s kojima se vjeronauk u školi mora suočiti ako želi biti prepoznatljiv i vrednovan kao važan čimbenik u cjelovitom odgoju djece i mladih.

Ključne riječi

europska kultura; religija/religioznost; odgoj i obrazovanje; religijsko obrazovanje; konfesionalni vjeronauk; škola; interkulturalnost; odgojni relativizam

Hrčak ID:

96172

URI

https://hrcak.srce.hr/96172

Datum izdavanja:

29.1.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.340 *