Izvorni znanstveni članak
Školovanje i kulturalni pluralizam − stavovi srednjoškolskih učenika
Marija Buterin
; Odjel za pedagogiju, Sveučilište u Zadru
Stjepan Jagić
; Odjel za pedagogiju, Sveučilište u Zadru
Sažetak
Multikulturalni sastav hrvatskog društva, globalizacijski procesi i nove integracije aktualiziraju pitanje odgoja i obrazovanja pripadnika različitih naroda. Škola kao čimbenik oblikovanja društvenih odnosa treba uvažiti kulturne specifičnosti i potrebe svih svojih članova pri čemu važnu ulogu imaju stavovi djece i mladih prema zajedničkom školovanju pripadnika različitih naroda. Budući da predstavljaju pretpostavku izgradnje interkulturalne škole, nužna su njihova istraživanja kao temelj osvještavanja odnosa prema „drugom“ i „drugačijem“ u školskom okruženju. Cilj ovoga empirijskog rada bio je istražiti stavove učenika i učenica srednjih škola o zajedničkom školovanju pripadnika različitih naroda. U istraživanju je sudjelovalo 1709 polaznika različitih srednjih škola u Republici Hrvatskoj. Podatci su prikupljeni pomoću upitnika. Na temelju analize rezultata utvrđene su statistički značajne razlike u stavu prema zajedničkom školovanju s obzirom na spol, razred i vrstu srednje škole, te u stavu prema školskoj asimilaciji s obzirom na spol, narodnost i vrstu srednje škole.
Ključne riječi
interkulturalni odgoj i obrazovanje; kulturni pluralizam; srednjoškolci; školska asimilacija; zajedničko školovanje
Hrčak ID:
105319
URI
Datum izdavanja:
15.7.2013.
Posjeta: 2.139 *