Izvorni znanstveni članak
Sociodemografske varijable kao prediktori motivacije školskog postignuća
Lejla Muratović
; Odsjek za pedagogiju -psihologiju, Filozofski fakultet, Tuzla, BiH
Sažetak
U radu su prezentovani rezultati istraživanja koje je imalo za cilj ispitivanje prediktivne vrijednosti sociodemografskih varijabla, kao što su: vrsta srednje škole, dob (razred), spol, školski uspjeh, školska sprema oca i školska sprema majke, koje doprinose motivaciji školskog postignuća kod srednjoškolaca. Za ocjenu mogućnosti pomenutih socidemografskih varijabla da predvide motivaciju školskog postignuća upotrijebljena je hijerarhijska multipla regresija. Uzorak istraživanja činili su učenici trideset odjeljenja iz triju tuzlanskih srednjih škola, i to: Gimnazije „Meša Selimović“ (264 učenika), Srednje ekonomske škole (240 učenika) i učenici zanatskih zanimanja iz Mješovite srednje mašinske škole (227). Od instrumenata korišteni su VIMP (Veliki inventar motivacije postignuća), autora Nenada Suzića, te Upitnik o sociodemografskim prilikama učenika. Kada su u pitanju sociodemografske varijable koje daju statistički značajan doprinos predikciji motivacije školskog postignuća, rezultati istraživanja pokazali su da tu prednjači školski uspjeh učenika (β = 0,46). Također, kao statistički značajni prediktori motivacije školskog postignuća pokazali su se dob (razred), vrsta srednje škole i spol učenika, dok sociodemografske varijable školska sprema oca i školska sprema majke ne daju statistički značajan doprinos predikciji motivacije školskog postignuća.
Ključne riječi
motivacija; motivacija školskog postignuća; prediktori; sociodemografske varijable; srednjoškolci
Hrčak ID:
105321
URI
Datum izdavanja:
15.7.2013.
Posjeta: 3.454 *