Informatologia, Vol. 46 No. 3, 2013.
Prethodno priopćenje
KORIŠTENJE NOVIH MEDIJA U KATOLIČKOJ CRKVI
Imrich Gazda
; Katoličko sveučilište u Ružomberoku, Ružomberok, Slovačka
Albert Kulla
; Katoličko sveučilište u Ružomberoku, Ružomberok, Slovačka
Sažetak
Pokretač danas nije ručni rad, snaga pare i električne energije, nego informacije. Društveni i gospodarski života pogotovo, temelje se na formiranju, traženju i klasifikaciji podataka. Nove informacijske i komunikacijske tehnologije omogućuju čovjeku da svaki put, svugdje i na najjednostavniji način, bez obzira na to je li on ili ona na poslu ili se opuštanje, dođe do informacija. Web stranice, društvene mreže, QR i AR kodovi pomažu tvrtkama da ciljaju sve potencijalne kupce te ih uvjere u njihovu potrebu za ponuđenim proizvodima i uslugama. Ovaj opis se može primijeniti ne samo na financijska tržišta, nego i na "tržište religija". Jedan od rezultata vjerskog pluralizma, zajedno sa sekularizmom je širok raspon duhovnih ponuda i religiozno jasno definirana društva su u padu. Posebno vjerske udruge koje djeluju u sklopu informacijskog društva moraju aktivno pokušavati zadržati stare i pridobiti nove "mušterije". Osim toga, upute za širenje vjere, nazvane u kršćanskom kontekstu, evangelizacija, u pravilu, dolazi izravno od njihovih osnivača. U našem radu smo željeli opisati aktivnosti Katoličke crkve u korištenju novih medija. Tek nedavno Papin Twitter profil dobio je pažnju u medijskom svijetu. Zajedno s naporima Vatikana kako bi zadržali korak s vremenom, mi smo našu pozornost usmjerili na slične aktivnosti na nižim razinama (dijecezanska, samostanska ili župna), te navodimo nekoliko primjera iz Slovačke i nećemo izbjeći teološki koncept "evangelizacije digitalnog kontinenta ".
Ključne riječi
novi mediji; Katolička crkva; digitalni sadržaj; društveni mediji
Hrčak ID:
109176
URI
Datum izdavanja:
28.9.2013.
Posjeta: 2.472 *