Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Transdisciplinarni pristup učenju i istraživanju na sveučilištu

Krešimir Cerovac orcid id orcid.org/0000-0001-7117-2289 ; Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 464 Kb

str. 15-31

preuzimanja: 1.536

citiraj


Sažetak

U radu se razmatra novi pristup učenju i istraživanju na sveučilištu – onaj transdisciplinarni. Sveučilišta su se stoljećima razvijala koristeći tradicionalnu strukturu odvojenih odjela za odvojene discipline. Suvremeno sveučilište postaje do te mjere sve više razdijeljeno specijalizacijom akademskih odjela i fakultetskih interesa da ta fragmentacija potkopava sposobnost sveučilišta glede učinkovitog odgovora na šire potrebe i zahtjeve društva. Ako sveučilišta žele biti valjani sudionici u održivom razvitku, trebaju u prvom redu prepoznati pojavu novog tipa znanja – transdisciplinarnosti. Propusti li to, sveučilište će biti zamijenjeno obrascem škole te partikularizmom koji on za sobom povlači. Postizanjem transdisciplinarnoga pristupa sveučilište će moći njegovati ideju o znanosti kao obliku života, koja se zauzvrat pokazuje kao moralni oblik znanosti i akademskog obrazovanja. Transdisciplinarni pristup povezuje discipline, pretpostavlja sudjelovanje različitih sudionika, akademskih ili neakademskih, te uzima u obzir etičke vrijednosti u duhu suradnje i integracije.

Ključne riječi

interdisciplinarnost; multidisciplinarnost; transdisciplinarnost; obrazovni proces; visokoškolsko obrazovanje; znanstvena složenost

Hrčak ID:

109485

URI

https://hrcak.srce.hr/109485

Datum izdavanja:

10.9.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.801 *