Izvorni znanstveni članak
Transdisciplinarni pristup učenju i istraživanju na sveučilištu
Krešimir Cerovac
orcid.org/0000-0001-7117-2289
; Zagreb, Hrvatska
Sažetak
U radu se razmatra novi pristup učenju i istraživanju na sveučilištu – onaj transdisciplinarni. Sveučilišta su se stoljećima razvijala koristeći tradicionalnu strukturu odvojenih odjela za odvojene discipline. Suvremeno sveučilište postaje do te mjere sve više razdijeljeno specijalizacijom akademskih odjela i fakultetskih interesa da ta fragmentacija potkopava sposobnost sveučilišta glede učinkovitog odgovora na šire potrebe i zahtjeve društva. Ako sveučilišta žele biti valjani sudionici u održivom razvitku, trebaju u prvom redu prepoznati pojavu novog tipa znanja – transdisciplinarnosti. Propusti li to, sveučilište će biti zamijenjeno obrascem škole te partikularizmom koji on za sobom povlači. Postizanjem transdisciplinarnoga pristupa sveučilište će moći njegovati ideju o znanosti kao obliku života, koja se zauzvrat pokazuje kao moralni oblik znanosti i akademskog obrazovanja. Transdisciplinarni pristup povezuje discipline, pretpostavlja sudjelovanje različitih sudionika, akademskih ili neakademskih, te uzima u obzir etičke vrijednosti u duhu suradnje i integracije.
Ključne riječi
interdisciplinarnost; multidisciplinarnost; transdisciplinarnost; obrazovni proces; visokoškolsko obrazovanje; znanstvena složenost
Hrčak ID:
109485
URI
Datum izdavanja:
10.9.2013.
Posjeta: 3.801 *