Informatologia, Vol. 46 No. 4, 2013.
Izvorni znanstveni članak
STAVOVI HRVATSKIH SREDNJOŠKOLACA PREMA MANJINSKIM NARODIMA
Marija Buterin
; Odjel za pedagogiju, Sveučilište u Zadru, Hrvatska
Stjepan Jagić
; Odjel za pedagogiju, Sveučilište u Zadru, Hrvatska
Sažetak
Multikulturalni sastav hrvatskog društva postavlja pred odgojno-obrazovni sustav potrebu provedbe interkulturalnog odgoja i obrazovanja. Za njihovu učinkovitu realizaciju nužna su promišljanja i istraživanja prepreka i potencijala, te slijedom toga stvaranje i podržavanje uvjeta za poticanje uzajamnog razumijevanja i prihvaćanja pripadnika različitih kultura. Cilj ovoga empirijskog rada bio je istražiti stavove hrvatskih srednjoškolaca prema manjinskim narodima. Istraživanjem je obuhvaćen uzorak kojeg čini 1471 učenik/ica, hrvatske narodnosti, koji pohađaju različite srednje škole. Podatci su prikupljeni pomoću upitnika koji je konstruiran za potrebe ovog istraživanja. Na temelju analize rezultata utvrđeno je da učenici srednjih škola iskazuju blago pozitivan stav prema pripadnicima manjinskih naroda. Također je utvrđeno da postoji statistički značajna razlika u stavu prema manjinskim narodima s obzirom na spol, vrstu srednje škole i razred.
Ključne riječi
interkulturalizam; hrvatsko društvo; manjine; srednjoškolaci; interkulturalno obrazovanje
Hrčak ID:
113092
URI
Datum izdavanja:
20.12.2013.
Posjeta: 2.406 *