Izvorni znanstveni članak
Škola kao zajednica odrastanja
Vesna Buljubašić-Kuzmanović
; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Odsjek za pedagogiju
Puni tekst: hrvatski pdf 215 Kb
str. 43-55
preuzimanja: 3.470
citiraj
APA 6th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, V. (2012). Škola kao zajednica odrastanja. Pedagogijska istraživanja, 9 (1/2), 43-55. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/113460
MLA 8th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna. "Škola kao zajednica odrastanja." Pedagogijska istraživanja, vol. 9, br. 1/2, 2012, str. 43-55. https://hrcak.srce.hr/113460. Citirano 12.12.2024.
Chicago 17th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna. "Škola kao zajednica odrastanja." Pedagogijska istraživanja 9, br. 1/2 (2012): 43-55. https://hrcak.srce.hr/113460
Harvard
Buljubašić-Kuzmanović, V. (2012). 'Škola kao zajednica odrastanja', Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), str. 43-55. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/113460 (Datum pristupa: 12.12.2024.)
Vancouver
Buljubašić-Kuzmanović V. Škola kao zajednica odrastanja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2012 [pristupljeno 12.12.2024.];9(1/2):43-55. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113460
IEEE
V. Buljubašić-Kuzmanović, "Škola kao zajednica odrastanja", Pedagogijska istraživanja, vol.9, br. 1/2, str. 43-55, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113460. [Citirano: 12.12.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 120 Kb
str. 56-56
preuzimanja: 422
citiraj
APA 6th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, V. (2012). Škola kao zajednica odrastanja. Pedagogijska istraživanja, 9 (1/2), 43-55. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/113460
MLA 8th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna. "Škola kao zajednica odrastanja." Pedagogijska istraživanja, vol. 9, br. 1/2, 2012, str. 43-55. https://hrcak.srce.hr/113460. Citirano 12.12.2024.
Chicago 17th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna. "Škola kao zajednica odrastanja." Pedagogijska istraživanja 9, br. 1/2 (2012): 43-55. https://hrcak.srce.hr/113460
Harvard
Buljubašić-Kuzmanović, V. (2012). 'Škola kao zajednica odrastanja', Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), str. 43-55. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/113460 (Datum pristupa: 12.12.2024.)
Vancouver
Buljubašić-Kuzmanović V. Škola kao zajednica odrastanja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2012 [pristupljeno 12.12.2024.];9(1/2):43-55. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113460
IEEE
V. Buljubašić-Kuzmanović, "Škola kao zajednica odrastanja", Pedagogijska istraživanja, vol.9, br. 1/2, str. 43-55, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113460. [Citirano: 12.12.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 121 Kb
str. 57-57
preuzimanja: 324
citiraj
APA 6th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, V. (2012). Škola kao zajednica odrastanja. Pedagogijska istraživanja, 9 (1/2), 43-55. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/113460
MLA 8th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna. "Škola kao zajednica odrastanja." Pedagogijska istraživanja, vol. 9, br. 1/2, 2012, str. 43-55. https://hrcak.srce.hr/113460. Citirano 12.12.2024.
Chicago 17th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna. "Škola kao zajednica odrastanja." Pedagogijska istraživanja 9, br. 1/2 (2012): 43-55. https://hrcak.srce.hr/113460
Harvard
Buljubašić-Kuzmanović, V. (2012). 'Škola kao zajednica odrastanja', Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), str. 43-55. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/113460 (Datum pristupa: 12.12.2024.)
Vancouver
Buljubašić-Kuzmanović V. Škola kao zajednica odrastanja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2012 [pristupljeno 12.12.2024.];9(1/2):43-55. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113460
IEEE
V. Buljubašić-Kuzmanović, "Škola kao zajednica odrastanja", Pedagogijska istraživanja, vol.9, br. 1/2, str. 43-55, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/113460. [Citirano: 12.12.2024.]
Sažetak
Predmet analize ovoga rada, nastalog u sklopu projekta Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi, usmjeren je na društvenu dimenziju učenja i razvoj međuljudskih odnosa. Učenje u tom cjeloživotnom kontekstu znači napredak, rast i bolje razumijevanje, osnaživanje vlastitih sposobnosti i vještina te izgradnju socijalnih mreža koje pojedincima i grupama olakšavaju pristup informacijama, resursima i prilikama. Cilj je ovog istraživanja iz perspektive učenika (N=2661), uzimajući u obzir dob, spol i pedagoške mjere koje su im izrečene, te nastavnika (N=432) i stručnih suradnika (N=30) ispitati koliko škole kao brižne zajednice odrastanja i uspješnosti različitim školskim aktivnostima potiču uključenost i skrb učenika za razvoj dobrih međuljudskih odnosa. Na taj se način želi dobiti uvid u mikropedagoški obrazac škole, odnosno koliko učenici imaju prigoda pokazivati svoje vještine i sposobnosti, razvijati suradnju i uspješnije odnose s drugima, poštovati druge, biti tolerantniji, nenasilno rješavati sukobe, osjećati se slobodno, uspješno i zadovoljno, učiti kreativno i zanimljivo te stečena znanja/iskustva primjenjivati u svakodnevnom životu. Rezultati su pokazali da mlađi učenici, kad je riječ o procjeni primjene svojih socijalnih umijeća, daju više ocjene od starijih, a djevojčice daju više ocjene od dječaka. Poticajne pedagoške mjere češće se izriču mlađim učenicima, a represivne starijima. Djevojčice dobivaju više pohvala od dječaka, a dječaci su u prosjeku čak tri puta češće kažnjavani od djevojčica. Učenici kojima je izrečena opomena, ukor ili kazna pokazuju nemoć u socijalnim odnosima, što traži skrb i prevenciju. Naime, škola kao brižna zajednica treba različitim školskim aktivnostima omogućiti učenicima da razvijaju sve vrline kojima se dive te vrijednosti potkrijepiti iskustvima i odvesti ih do uspjeha.
Ključne riječi
učenici; nastavnici; socijalna umijeća; međuljudski odnosi; pedagoške mjere
Hrčak ID:
113460
URI
https://hrcak.srce.hr/113460
Datum izdavanja:
20.11.2012.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 7.793
*