Izvorni znanstveni članak
Komunicirati religiju pomoću umjetnosti. Smjernice za didaktički rad
Maria Luisa Mazzarello
; Pontificia Facoltà di Scienze dell’Educazione Auxilium, Rim, Italija
Maria Franca Tricarico
; Pontificia Facoltà di Scienze dell’Educazione Auxilium, Rim, Italija
Sažetak
Članak govori o pristupu kršćanskoj umjetnosti u školi. Autorice podsjećaju da je umjetnost komunikacijski događaj. U članku je ponajprije riječ o komunikaciji kao kooperativnom procesu. Umjetničko djelo je složeni skup sustavnih znakova koje valja čitati, shvatiti i tumačiti. Svako djelo kršćanske umjetnosti predstavlja se kao svojevrstan tekst koji može biti predmet semiotičkog proučavanja.
Korijeni "religioznog" u umjetničkom izričaju sežu u pretpovijest. Valja razlikovati između religiozne, svete i specifične, npr. kršćanske umjetnosti. Svrha kršćanske umjetnosti je učiniti Nevidljivoga vidljivim. Kršćanska umjetnost priopćava biblijsku poruku pomoću ljepote. Umjetnost je u kršćanstvu vrednovanje spomena, otkrivanje obzorja i evangelizacija u prostoru i vremenu. Autorice posebno govore o radu na dokumentima koji su ujedno i izvori kršćanske predaje. Napose tumače moguće didaktičke postupke, modele i metode komunikacije vjere pomoću umjetnosti. Na kraju daju konkretne naputke za didaktički rad.
Ključne riječi
komuniciranje vjere i umjetnost; religiozna umjetnost; vjeronaučna didaktika
Hrčak ID:
113765
URI
Datum izdavanja:
8.12.2006.
Posjeta: 1.040 *