Prethodno priopćenje
Razvoj instrumenata za procjenu kvalitete ustanova ranog odgoja i obrazovanja
Biserka Petrović-Sočo
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Puni tekst: hrvatski pdf 269 Kb
str. 241-255
preuzimanja: 1.394
citiraj
APA 6th Edition
Petrović-Sočo, B. (2011). Razvoj instrumenata za procjenu kvalitete ustanova ranog odgoja i obrazovanja. Pedagogijska istraživanja, 8 (2), 241-255. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/116664
MLA 8th Edition
Petrović-Sočo, Biserka. "Razvoj instrumenata za procjenu kvalitete ustanova ranog odgoja i obrazovanja." Pedagogijska istraživanja, vol. 8, br. 2, 2011, str. 241-255. https://hrcak.srce.hr/116664. Citirano 22.11.2024.
Chicago 17th Edition
Petrović-Sočo, Biserka. "Razvoj instrumenata za procjenu kvalitete ustanova ranog odgoja i obrazovanja." Pedagogijska istraživanja 8, br. 2 (2011): 241-255. https://hrcak.srce.hr/116664
Harvard
Petrović-Sočo, B. (2011). 'Razvoj instrumenata za procjenu kvalitete ustanova ranog odgoja i obrazovanja', Pedagogijska istraživanja, 8(2), str. 241-255. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/116664 (Datum pristupa: 22.11.2024.)
Vancouver
Petrović-Sočo B. Razvoj instrumenata za procjenu kvalitete ustanova ranog odgoja i obrazovanja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2011 [pristupljeno 22.11.2024.];8(2):241-255. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/116664
IEEE
B. Petrović-Sočo, "Razvoj instrumenata za procjenu kvalitete ustanova ranog odgoja i obrazovanja", Pedagogijska istraživanja, vol.8, br. 2, str. 241-255, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/116664. [Citirano: 22.11.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 115 Kb
str. 256-256
preuzimanja: 318
citiraj
APA 6th Edition
Petrović-Sočo, B. (2011). Razvoj instrumenata za procjenu kvalitete ustanova ranog odgoja i obrazovanja. Pedagogijska istraživanja, 8 (2), 241-255. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/116664
MLA 8th Edition
Petrović-Sočo, Biserka. "Razvoj instrumenata za procjenu kvalitete ustanova ranog odgoja i obrazovanja." Pedagogijska istraživanja, vol. 8, br. 2, 2011, str. 241-255. https://hrcak.srce.hr/116664. Citirano 22.11.2024.
Chicago 17th Edition
Petrović-Sočo, Biserka. "Razvoj instrumenata za procjenu kvalitete ustanova ranog odgoja i obrazovanja." Pedagogijska istraživanja 8, br. 2 (2011): 241-255. https://hrcak.srce.hr/116664
Harvard
Petrović-Sočo, B. (2011). 'Razvoj instrumenata za procjenu kvalitete ustanova ranog odgoja i obrazovanja', Pedagogijska istraživanja, 8(2), str. 241-255. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/116664 (Datum pristupa: 22.11.2024.)
Vancouver
Petrović-Sočo B. Razvoj instrumenata za procjenu kvalitete ustanova ranog odgoja i obrazovanja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2011 [pristupljeno 22.11.2024.];8(2):241-255. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/116664
IEEE
B. Petrović-Sočo, "Razvoj instrumenata za procjenu kvalitete ustanova ranog odgoja i obrazovanja", Pedagogijska istraživanja, vol.8, br. 2, str. 241-255, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/116664. [Citirano: 22.11.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 114 Kb
str. 257-257
preuzimanja: 257
citiraj
APA 6th Edition
Petrović-Sočo, B. (2011). Razvoj instrumenata za procjenu kvalitete ustanova ranog odgoja i obrazovanja. Pedagogijska istraživanja, 8 (2), 241-255. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/116664
MLA 8th Edition
Petrović-Sočo, Biserka. "Razvoj instrumenata za procjenu kvalitete ustanova ranog odgoja i obrazovanja." Pedagogijska istraživanja, vol. 8, br. 2, 2011, str. 241-255. https://hrcak.srce.hr/116664. Citirano 22.11.2024.
Chicago 17th Edition
Petrović-Sočo, Biserka. "Razvoj instrumenata za procjenu kvalitete ustanova ranog odgoja i obrazovanja." Pedagogijska istraživanja 8, br. 2 (2011): 241-255. https://hrcak.srce.hr/116664
Harvard
Petrović-Sočo, B. (2011). 'Razvoj instrumenata za procjenu kvalitete ustanova ranog odgoja i obrazovanja', Pedagogijska istraživanja, 8(2), str. 241-255. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/116664 (Datum pristupa: 22.11.2024.)
Vancouver
Petrović-Sočo B. Razvoj instrumenata za procjenu kvalitete ustanova ranog odgoja i obrazovanja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2011 [pristupljeno 22.11.2024.];8(2):241-255. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/116664
IEEE
B. Petrović-Sočo, "Razvoj instrumenata za procjenu kvalitete ustanova ranog odgoja i obrazovanja", Pedagogijska istraživanja, vol.8, br. 2, str. 241-255, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/116664. [Citirano: 22.11.2024.]
Sažetak
U radu se prikazuje geneza instrumenata za procjenu kvalitete ustanove ranog odgoja i obrazovanja: od zanemarivanja tog istraživačkog fenomena do osamdesetih godina prošlog stoljeća uslijed prevladavanja pozitivistički usmjerenih istraživanja, preko analitičkih, korelacijsko-kvantitativnih istraživanja kvalitete ustanove u devedesetim godinama prošloga stoljeća, do suvremenih, holističko-interpretativnih, kvalitativnih istraživanja. Rezistentnost istraživača na ovaj problem prekidaju zaposleni roditelji zainteresirani za kvalitetu odgoja svoje djece u institucijskim uvjetima. To se poklapa s vremenom „mirne revolucije“ u razvojnoj psihologiji, kad se mijenjanjem znanstvene paradigme dijete počinje promatrati kao socijalno i kulturno biće. Tijekom razvoja instrumenata procjene kvalitete ustanove najprije se u osamdesetim godinama prošlog stoljeća identifi ciraju analitički, strukturalni i statički indikatori kvalitete (prostor, oprema, materijali i igračke, broj djece na jednog odgajatelja, veličina i dobni sastav odgojne skupine, obrazovanje odgajatelja, stalnost odgajatelja u odgojnoj skupini i stručno iskustvo odgajatelja i ravnatelja) i stavljaju u korelaciju s razvojnim postignućima djece. Nakon tih korelacijsko-kvantitativnih istraživanja, u devedesetim godinama prošlog stoljeća razvijaju se cjeloviti instrumenti za globalnu procjenu kvalitete ustanove, od kojih su najpoznatiji Skala za procjenu kvalitete okruženja beba i djece rane dobi (ITERS) i Evaluacijska skala okruženja djece rane dobi (ECERS). One se, kao i drugi instrumenti, u početku upotrebljavaju u evaluativne svrhe, a s vremenom sve više postaju oruđe edukacije, refl eksije i samoevaluacije ustanova ranog odgoja i obrazovanja u interpretativno-kvalitativnim istraživanjima. Na kraju rada raspravlja se o (ne)mogućnosti defi niranja kvalitete ustanove ranoga odgoja sagledane iz multiplih perspektiva i, u vezi s tim, o uporabi instrumenata u različitim istraživačkim modelima kvalitete ustanove ranog odgoja.
Ključne riječi
kvaliteta ustanove ranog odgoja i obrazovanja; instrumenti procjene kvalitete ranogodgoja; skala procjene kvalitete dječjeg okruženja; korelacijsko-kvantitativna istraživanja; interpretativno-kvalitativna istraživanja
Hrčak ID:
116664
URI
https://hrcak.srce.hr/116664
Datum izdavanja:
23.11.2011.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 3.809
*