Izvorni znanstveni članak
Suvremeno upravljanje obrazovnim ustanovama
Livijo Sajko
; Alpe-Adria Sveučilište u Klagenfurtu, Austrija
Kornelija Mrnjaus
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci Odsjek za pedagogiju
Sažetak
Koristeći interdisciplinarni pristup, autori u radu obrađuju pitanje suvremenog upravljanja obrazovnim ustanovama s ciljem povećanja njihove cjelokupne efikasnosti. Autori polaze od teorije javnih dobara prema kojoj su javna dobra, u koja ulaze i obrazovanje i znanje, neisključiva i nekonkurentna. Prema istoj teoriji, javna se dobra mogu proizvoditi, a za njihovu je proizvodnju u prvome redu zadužena javna uprava. Kako je takva proizvodnja, zbog monopolskog položaja javne uprave, neefikasna, država nastoji, zbog povećanja efikasnosti, uvesti prakse upravljanja iz privatnog sektora u javni sektor. Autori u radu predstavljaju balanced scorecard, jednu od praksi ili menadžerskih metoda privatnog sektora, koja sve više dobiva na značaju, simulirajući primjenu navedene metode na primjeru Gimnazije X. Metodom promatranja izlaznih podataka autori su utvrdili mogućnost povećanja efikasnosti obrazovne ustanove primjenom metode balanced scorecard. Povećanje efikasnosti je vidljivo kroz racionalnije korištenje raspoloživih financijskih sredstava i pristup dodatnim izvorima financiranja, kroz unapređenje kvalitete nastave, pojednostavljenje internih poslovnih procesa i funkcioniranja obrazovne ustanove čime se posredno smanjuju troškovi, a kao rezultat navedenog povećava se zadovoljstvo učenika, koji s boljim uspjehom završavaju školovanje što im otvara veće mogućnosti pri upisu na fakultete i zapošljavanju.
Ključne riječi
obrazovanje; javna uprava; javno dobro; javno upravljanje; efikasnost; obrazovne ustanove; balanced scorecard
Hrčak ID:
118108
URI
Datum izdavanja:
22.12.2009.
Posjeta: 3.096 *