Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Suvremeno upravljanje obrazovnim ustanovama

Livijo Sajko ; Alpe-Adria Sveučilište u Klagenfurtu, Austrija
Kornelija Mrnjaus ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci Odsjek za pedagogiju


Puni tekst: hrvatski pdf 1.678 Kb

str. 103-119

preuzimanja: 921

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 417 Kb

str. 120-120

preuzimanja: 321

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 417 Kb

str. 121-121

preuzimanja: 302

citiraj


Sažetak

Koristeći interdisciplinarni pristup, autori u radu obrađuju pitanje suvremenog upravljanja obrazovnim ustanovama s ciljem povećanja njihove cjelokupne efikasnosti. Autori polaze od teorije javnih dobara prema kojoj su javna dobra, u koja ulaze i obrazovanje i znanje, neisključiva i nekonkurentna. Prema istoj teoriji, javna se dobra mogu proizvoditi, a za njihovu je proizvodnju u prvome redu zadužena javna uprava. Kako je takva proizvodnja, zbog monopolskog položaja javne uprave, neefikasna, država nastoji, zbog povećanja efikasnosti, uvesti prakse upravljanja iz privatnog sektora u javni sektor. Autori u radu predstavljaju balanced scorecard, jednu od praksi ili menadžerskih metoda privatnog sektora, koja sve više dobiva na značaju, simulirajući primjenu navedene metode na primjeru Gimnazije X. Metodom promatranja izlaznih podataka autori su utvrdili mogućnost povećanja efikasnosti obrazovne ustanove primjenom metode balanced scorecard. Povećanje efikasnosti je vidljivo kroz racionalnije korištenje raspoloživih financijskih sredstava i pristup dodatnim izvorima financiranja, kroz unapređenje kvalitete nastave, pojednostavljenje internih poslovnih procesa i funkcioniranja obrazovne ustanove čime se posredno smanjuju troškovi, a kao rezultat navedenog povećava se zadovoljstvo učenika, koji s boljim uspjehom završavaju školovanje što im otvara veće mogućnosti pri upisu na fakultete i zapošljavanju.

Ključne riječi

obrazovanje; javna uprava; javno dobro; javno upravljanje; efikasnost; obrazovne ustanove; balanced scorecard

Hrčak ID:

118108

URI

https://hrcak.srce.hr/118108

Datum izdavanja:

22.12.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 3.096 *