Izvorni znanstveni članak
Je li e-učenje ‘nezaobilazan’ dio izobrazbe u stomatologiji? Iskustva londonskoga Kraljevskoga stomatološkog instituta
Patricia A Reynolds
Brian Millar
Stephen Dunne
Sažetak
Ovaj rad želi predstaviti iskustva četiriju različitih projekata e-učenja provedenih na londonskom Kraljevskom stomatološkom institutu (KCLDI), a potvrdili su kulturalne promjene u primjeni takvoga oblika učenja (e-learninga) u stomatološkoj edukaciji. Definicije e-learninga, fleksibilnog učenja te učenja na daljinu trenutačno se navode u uporabi u visokom obrazovanju u Velikoj Britaniji. Na KCLDI-ju su provedena četiri istraživanja različitih primjena tehnologije i to: CDROM za igre, PDA za korištenje u kliničkom radu, webcasting za trajan profesionalan razvoj (CPD) te online-učenje za CPD. U prva dva istraživanja bili su uključeni dodiplomski studenti, a u ostala dva poslijediplomski. Rezultati četiriju istraživanja pokazuju sve veću vrijednost e-učenja u stomatološkoj izobrazbi. Potrebe dodiplomskih studenata mijenjaju se u suvremenom tehnološkom i digitalnom svijetu, a poslijediplomski studenti najviše cijene ugodnost i učinkovitost pristupa tečajevima, jer se mogu dobiti na kombinirani način – online uz praktičnu nastavu. Kao najveći stomatološki fakultet u Velikoj Britaniji, s najvišom kakvoćom učenja i istraživanja, e-learning je našao svoje mjesto u curiculumu dodiplomskih i poslijediplomskih studenata, ali i kod CPD-a. Početak pristupa IVIDENT-u (Međunarodni virtualni stomatološki fakultet) pomoći će uskladiti standarde te poduprijeti Bolonjsku deklaraciju. E-učenje je neodvojiv dio stomatološke edukacije.
Ključne riječi
izobrazba; stomatologija; nastava; kompjutor
Hrčak ID:
11675
URI
Datum izdavanja:
15.3.2007.
Posjeta: 2.995 *