Informatologia, Vol. 47 No. 2-3, 2014.
Izvorni znanstveni članak
NOVINSKA PROMIDŽBA I FORMIRANJE JAVNOG MNIJENJA: POLITIČKI I RATNI CILJEVI USTAŠKIH VLASTI I TREĆEG REICHA U TISKU NEZAVISNE DRŽAVE HRVATSKE NA KRAJU DRUGOG SVJETSKOG RATA
Alan Labus
; Visoka škola za poslovanje i upravljanje, s pravom javnosti "Baltazar Adam Krčelić", Zaprešić, Hrvatska
Sažetak
Na temelju izvorne građe fondova Ministarstva vanjski poslova Nezavisne Države Hrvatske (NDH) i Hrvatskog dojavnog ureda „Croatia“ kao i novinske građe dnevnih i periodičnih izdanja s kraja 1944 i prvih pet mjeseci 1945., autor analizira sadržaj vanjskopolitičkih, unutrašnjopolitičkih i ratnih tema u tisku NDH. Povezujući naputke ustaških vlasti s većim brojem članaka u novinama i stvarnu situaciju na brojnim europski bojištima, autor zaključuje kako je ustaška promidžba, potpomognuta njemačkom imala značajan utjecaj na formiranje javnog mnijenja u NDH na kraju Drugog svjetskog rata. Iz autoru dostupne građe razvidno je da je većini građana NDH bilo jasno kako je Treći Reich, a onda i njeni sateliti, izgubio rat, no flagrantno stvarana atmosfera straha od komunističke odmazde doprinijela je masovnom egzodusu hrvatskih građana u svibnju 1945.
Ključne riječi
propaganda; Nezavisna Država Hrvatska; Treći Reich; javno mijenje
Hrčak ID:
125803
URI
Datum izdavanja:
8.8.2014.
Posjeta: 2.520 *