Učenje za poduzetništvo, Vol. 2 No. 2, 2012.
Izvorni znanstveni članak
Uloga veleučilišta u razvijanju poduzetničkih kompetencija mladih
Darija Ivanković
; Veleučilište Lavoslav, Ružička u Vukovaru, Vukovar, Hrvatska
Mirjana Nedović Čabarkapa
orcid.org/0000-0001-9407-2811
; Veleučilište Lavoslav, Ružička u Vukovaru, Vukovar, Hrvatska
Mario Banožić
; Veleučilište Lavoslav, Ružička u Vukovaru, Vukovar, Hrvatska
Sažetak
Temelji za poduzetničko učenje u smislu jačanja konkurentskog položaja Hrvatske u globalnom gospodarstvu predstavljeni su u nacionalnom strateškom dokumentu - Strategiji učenja za poduzetništvo „Poduzetna Hrvatska“ za razdoblje od 2010. do 2014. godine. Strategija je nastala kao odgovor na brojna pitanja, probleme i izazove s kojima se suočava Republika Hrvatska te je usmjerena na prihvaćanje poduzetništva kao društvene, nacionalne, gospodarske i odgojno-obrazovne djelatnosti. Gledajući iz perspektive visokog obrazovanja jedna od najvažnijih mjera koja je predstavljena u ovom dokumentu odnosi se na uvođenje poduzetničkog učenja kao ključne kompetencije za prihvaćanje dinamičkih gospodarskih trendova. U cilju realizacije navedene mjere, centralno mjesto zauzima obrazovni sustav koji mora biti spreman reagirati na promjene u okruženju. Stvaranje takvog dinamičkog sustava sposobnog da prati brze društvene, znanstvene i tehnološke promjene rezultirat će promjenama u obrazovnim sadržajima i ishodima učenja. Mladi ljudi, kao korisnici usluga obrazovanja i učenja, moći će odgovoriti na nove tržišne izazove. Stoga, Veleučilište mora preuzeti proaktivnu ulogu u promicanju i razvoju poduzetništva jer u nadolazećim godinama stečena znanja, vještine i kompetencije mladih predstavljat će polugu razvoja trenutno stagnirajućeg gospodarstva i tržišta rada.
Ključne riječi
obrazovanje za poduzetništvo; poduzetničke kompetencije; mladi; Veleučilište; Strategija učenja za poduzetništvo
Hrčak ID:
130273
URI
Datum izdavanja:
1.12.2012.
Posjeta: 1.778 *