Izvorni znanstveni članak
Integrirani kurikulum u funkciji razvoja pedagoških kompetencija
Vesna Buljubašić-Kuzmanović
; Filozofski fakultet Sveučilišta J.J. Strossmayera u Osijeku Odsjek za pedagogiju
Puni tekst: hrvatski pdf 251 Kb
str. 95-107
preuzimanja: 2.133
citiraj
APA 6th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, V. (2014). Integrirani kurikulum u funkciji razvoja pedagoških kompetencija. Pedagogijska istraživanja, 11 (1), 95-107. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139588
MLA 8th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna. "Integrirani kurikulum u funkciji razvoja pedagoških kompetencija." Pedagogijska istraživanja, vol. 11, br. 1, 2014, str. 95-107. https://hrcak.srce.hr/139588. Citirano 23.12.2024.
Chicago 17th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna. "Integrirani kurikulum u funkciji razvoja pedagoških kompetencija." Pedagogijska istraživanja 11, br. 1 (2014): 95-107. https://hrcak.srce.hr/139588
Harvard
Buljubašić-Kuzmanović, V. (2014). 'Integrirani kurikulum u funkciji razvoja pedagoških kompetencija', Pedagogijska istraživanja, 11(1), str. 95-107. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139588 (Datum pristupa: 23.12.2024.)
Vancouver
Buljubašić-Kuzmanović V. Integrirani kurikulum u funkciji razvoja pedagoških kompetencija. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2014 [pristupljeno 23.12.2024.];11(1):95-107. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139588
IEEE
V. Buljubašić-Kuzmanović, "Integrirani kurikulum u funkciji razvoja pedagoških kompetencija", Pedagogijska istraživanja, vol.11, br. 1, str. 95-107, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139588. [Citirano: 23.12.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 108 Kb
str. 108-108
preuzimanja: 330
citiraj
APA 6th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, V. (2014). Integrirani kurikulum u funkciji razvoja pedagoških kompetencija. Pedagogijska istraživanja, 11 (1), 95-107. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139588
MLA 8th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna. "Integrirani kurikulum u funkciji razvoja pedagoških kompetencija." Pedagogijska istraživanja, vol. 11, br. 1, 2014, str. 95-107. https://hrcak.srce.hr/139588. Citirano 23.12.2024.
Chicago 17th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna. "Integrirani kurikulum u funkciji razvoja pedagoških kompetencija." Pedagogijska istraživanja 11, br. 1 (2014): 95-107. https://hrcak.srce.hr/139588
Harvard
Buljubašić-Kuzmanović, V. (2014). 'Integrirani kurikulum u funkciji razvoja pedagoških kompetencija', Pedagogijska istraživanja, 11(1), str. 95-107. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139588 (Datum pristupa: 23.12.2024.)
Vancouver
Buljubašić-Kuzmanović V. Integrirani kurikulum u funkciji razvoja pedagoških kompetencija. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2014 [pristupljeno 23.12.2024.];11(1):95-107. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139588
IEEE
V. Buljubašić-Kuzmanović, "Integrirani kurikulum u funkciji razvoja pedagoških kompetencija", Pedagogijska istraživanja, vol.11, br. 1, str. 95-107, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139588. [Citirano: 23.12.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 108 Kb
str. 109-109
preuzimanja: 279
citiraj
APA 6th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, V. (2014). Integrirani kurikulum u funkciji razvoja pedagoških kompetencija. Pedagogijska istraživanja, 11 (1), 95-107. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139588
MLA 8th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna. "Integrirani kurikulum u funkciji razvoja pedagoških kompetencija." Pedagogijska istraživanja, vol. 11, br. 1, 2014, str. 95-107. https://hrcak.srce.hr/139588. Citirano 23.12.2024.
Chicago 17th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna. "Integrirani kurikulum u funkciji razvoja pedagoških kompetencija." Pedagogijska istraživanja 11, br. 1 (2014): 95-107. https://hrcak.srce.hr/139588
Harvard
Buljubašić-Kuzmanović, V. (2014). 'Integrirani kurikulum u funkciji razvoja pedagoških kompetencija', Pedagogijska istraživanja, 11(1), str. 95-107. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139588 (Datum pristupa: 23.12.2024.)
Vancouver
Buljubašić-Kuzmanović V. Integrirani kurikulum u funkciji razvoja pedagoških kompetencija. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2014 [pristupljeno 23.12.2024.];11(1):95-107. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139588
IEEE
V. Buljubašić-Kuzmanović, "Integrirani kurikulum u funkciji razvoja pedagoških kompetencija", Pedagogijska istraživanja, vol.11, br. 1, str. 95-107, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139588. [Citirano: 23.12.2024.]
Sažetak
Teorijska ishodišta ovoga rada polaze od holističke pedagogije i integrativne didaktike koje linearne modele nastave zamjenjuju hiperaktivnima. U središte stavljaju tri vrste rezultata učenja: „znati”, „činiti” i „biti”. Znati se odnosi na ishode učenja unutar disciplina, činiti na ishode učenja koji povezuju discipline, a biti na ishode učenja koji nadilaze discipline. Cilj je rada na multidisciplinarnoj, interdisciplinarnoj i transdisciplinarnoj razini prikazati deset različitih modela/metodologija za povezivanje i integraciju nastavnih planova i programa te rasvijetliti njihov doprinos razvoju pedagoških kompetencija. Rezultati kvalitativne analize pokazali su da integrirani kurikulum pridonosi razvoju pedagoških kompetencija, osobito „kompetencije za djelovanje” koja se gradi i razvija integrativnim učenjem. Preko teorijskog znanja, iskustvenog znanja, kompetencije za djelovanje i „refleksija u djelovanju” (tijekom učenja) te „refleksija o djelovanju” (nakon učenja) potiče se metakognitivno i samoregulirano učenje. Integrirani kurikulum u funkciji razvoja pedagoških kompetencija je interaktivan, usmjeren prema procesu, prema djelovanju, a ne samo prema rezultatima učenja. Razvija novu kulturu učenja i mijenja postojeću strukturu škole koja dijeli učenike prema dobi, usmjerenju, predmetima i rasporedu sati. Zalaže se za cjelovito učenje, timsko djelovanje i razvoj vlastitog pedagoškog koncepta utemeljenog na kompetencijama.
Ključne riječi
nastava; učenje; integracija; kurikulum; kompetencije
Hrčak ID:
139588
URI
https://hrcak.srce.hr/139588
Datum izdavanja:
21.5.2014.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 5.302
*