Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Uloga marketinških čimbenika u upravljanju cjenovnim jazom između privatnih i proizvođačkih maraka

Sandra Horvat
Helena Škunca


Puni tekst: hrvatski pdf 430 Kb

str. 69-84

preuzimanja: 789

citiraj


Sažetak

Snaga privatnih maraka iz godine u godinu raste pa zbog nižih cijena i veće prihvaćenosti od strane potrošača postaju sve veća prijetnja markama proizvođača. Unatoč tome, potrošači su u pojedinim kategorijama proizvoda i dalje spremni platiti više za proizvođačku marku. Cilj ovog rada je istražiti utjecaj marketinških čimbenika na sklonost potrošača da plate višu cijenu za proizvođačke u odnosu na privatne marke te u skladu s tim spoznati koliko visoki cjenovni jaz između privatnih i proizvođačkih maraka je primjeren u različitim kategorijama proizvoda. U svrhu ispunjenja cilja provedeno je jednokratno opisno istraživanje na prigodnom uzorku od sto ispitanika pomoću web ankete. Ispitanici su odgovarali na pitanja o prihvatljivom cjenovnom jazu i marketinškim čimbenicima za tri različite kategorije proizvoda. Rezultati istraživanja su pokazali da su u kategoriji čokolade potrošači spremni platiti najviše za kupnju marke proizvođača dok je za proizvode za njegu lica prihvatljiv srednji, a za tekući sapun niski cjenovni jaz. Istraživanje je također pokazalo da se razlika u cjenovnom jazu, koji su potrošači spremni prihvatiti, može povezati s utjecajem marketinških čimbenika.

Ključne riječi

privatne marke; cjenovni jaz; marketinški čimbenici

Hrčak ID:

149148

URI

https://hrcak.srce.hr/149148

Datum izdavanja:

1.12.2015.

Posjeta: 1.710 *