Prethodno priopćenje
Uloga marketinških čimbenika u upravljanju cjenovnim jazom između privatnih i proizvođačkih maraka
Sandra Horvat
Helena Škunca
Sažetak
Snaga privatnih maraka iz godine u godinu raste pa zbog nižih cijena i veće prihvaćenosti od strane potrošača postaju sve veća prijetnja markama proizvođača. Unatoč tome, potrošači su u pojedinim kategorijama proizvoda i dalje spremni platiti više za proizvođačku marku. Cilj ovog rada je istražiti utjecaj marketinških čimbenika na sklonost potrošača da plate višu cijenu za proizvođačke u odnosu na privatne marke te u skladu s tim spoznati koliko visoki cjenovni jaz između privatnih i proizvođačkih maraka je primjeren u različitim kategorijama proizvoda. U svrhu ispunjenja cilja provedeno je jednokratno opisno istraživanje na prigodnom uzorku od sto ispitanika pomoću web ankete. Ispitanici su odgovarali na pitanja o prihvatljivom cjenovnom jazu i marketinškim čimbenicima za tri različite kategorije proizvoda. Rezultati istraživanja su pokazali da su u kategoriji čokolade potrošači spremni platiti najviše za kupnju marke proizvođača dok je za proizvode za njegu lica prihvatljiv srednji, a za tekući sapun niski cjenovni jaz. Istraživanje je također pokazalo da se razlika u cjenovnom jazu, koji su potrošači spremni prihvatiti, može povezati s utjecajem marketinških čimbenika.
Ključne riječi
privatne marke; cjenovni jaz; marketinški čimbenici
Hrčak ID:
149148
URI
Datum izdavanja:
1.12.2015.
Posjeta: 1.710 *