Market-Tržište, Vol. 27 No. 2, 2015.
Prethodno priopćenje
Utjecaj sadržaja koji stvaraju korisnici na odabire turista
Giacomo Del Chiappa
orcid.org/0000-0003-4318-0462
; University of Sassari & CRENOS
Carlota Lorenzo-Romero
; University of Castilla-La Mancha
María-del-Carmen Alarcón-del-Amo
orcid.org/0000-0002-5195-3923
; University Autonomous of Barcelona
Sažetak
Većina istraživanja o sadržaju koji stvaraju korisnici (user-generated content, UGC) usredotočena je na čitatelje komentara i recenzija. Unatoč tome, postoji malo istraživanja kojima je cilj profiliranje putnika prema mjeri u kojoj UGC utječe na njihovu odluku o odabiru hotela. Zbog toga je ovo istraživanje provedeno kako bi se profilirali turisti prema mjeri u kojoj je njihov odabir hotela pod utjecajem različitih vrsta peer-to-peer aplikacija. Pritom su se isto tako uzele u obzir njihove sociodemografske karakteristike, učestalost putovanja i motivacija za korištenje interneta te sadržaja koji stvaraju korisnici pri odabiru putovanja. U tu svrhu primijenjena je vrsta klasterske analize pod nazivom latent class segmenation anayisis na uzorku 607 talijanskih turista, pri čemu su identificirana tri klastera, a to su: „digitalno pasivni turisti“, „fokusirani turisti“ i „društveni turisti“. Na osnovi svih varijabli razmatranih u istraživanju Waldov i hi-kvadrat test pokazali su postojanje značajnih razlika između triju klastera. Nalazi istraživanja upućuju na to kako bi marketinški stručnjaci u turizmu i ugostiteljstvu trebali provoditi strategiju društvenih medija fokusirajući svoju pažnju na putničke 2.0 aplikacije, uzimajući u obzir socio-demografske i bihevioralne karakteristike njihovog ciljnog tržišta. Prikazan je doprinos postojećim spoznajama te su navedene preporuke za daljnja istraživanja.
Ključne riječi
putničke 2.0 aplikacije; sadržaj koji stvaraju korisnici; odabir hotela; socio-demografske karakteristike; motivacije; latent class segmentation analysis
Hrčak ID:
151323
URI
Datum izdavanja:
29.12.2015.
Posjeta: 4.222 *