Klinička psihologija, Vol. 1 No. 1-2, 2008.
Stručni rad
Prikaz slučaja školskog neuspjeha - neuropsihološka procjena
Snježana Bilać
; Specijalna bolnica za zaštitu djece, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Školski neuspjeh može biti posljedica raznovrsnih činilaca povezanih s djetetom, obitelji, školom ili društvom u širem smislu. Cilj ovog rada je pokazati mogućnosti neuropsihološke procjene u djece sa školskim neuspjehom. Prikazan je rad kliničkog psihologa s djevojčicom koja je od početka školovanja imala teškoće učenja i emocionalne
smetnje. U petom razredu školski pedagog uputio ju je na kliničku obradu u svrhu određivanja primjerenog oblika daljnjeg školovanja.Verbalne intelektualne sposobnosti djevojčice bile su u širim granicama tolerancije za dob, dok su neverbalne sposobnosti blaže odstupale, uz brojne specifične kognitivne deficite i specifične
teškoće učenja. U ponašanju su bili prisutni simptomi iz područja ADHD sindroma, a u emocionalnoj domeni dominirao je fobični strah od odgovaranja u školi. Predloženo je daljnje školovanje po prilagođenom nastavnom programu. Psiholog je provodio tretman koristeći bihevior i geštalt psihoterapijski pristup. Djevojčica više nije pokazivala emocionalne smetnje, uspješno je završila osnovno i nastavila srednjoškolsko obrazovanje.
Ključne riječi
školski neuspjeh; specifične teškoće učenja; neuropsihološka procjena u djece; psihoterapija
Hrčak ID:
158403
URI
Datum izdavanja:
15.12.2008.
Posjeta: 8.779 *