Skoči na glavni sadržaj

Ostalo

INTEGRIRANA PROJEKTNA TERENSKA NASTAVA NA OBRONCIMA MEDVEDNICE

Lana Šarić orcid id orcid.org/0000-0003-3045-9712 ; VII. gimnazija Zagreb, Zagreb, Hrvatska
Marijan Varga ; OŠ Retkovec, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 267 Kb

str. 132-137

preuzimanja: 790

citiraj


Sažetak

Terenska nastava kao oblik učioničke nastave pedagoški je učinkovita i zanimljiva praksa. Nastavni sadržaji predočeni kao primarni izvor znanja postaju vidljivi i opipljivi, a samim time i zanimljiviji, što uzrokuje njihovo lakše pamćenje. Okoliš Medvednice pruža mnogobrojne mogućnosti za otkrivanje i razumijevanje svijeta u kojem jesmo. Cilj je projekta motivirati i osvijestiti učenike o važnosti očuvanja prirodne baštine. Projekt je zamišljen kao višegodišnji produktivni projekt (započet u svibnju 2014. godine) kroz koji se učenicima ukazuje na promjene u vodenom svijetu nastale djelovanjem prirode i čovjeka. Učenici su nosioci svih aktivnosti u sve tri etape terenske nastave pri čemu je naglasak stavljen na praktičan rad na terenu pomoću kojeg su integrirani nastavni sadržaji prirodoslovnih predmeta – određivanje različitih parametara vode metodama i načinima prilagođenim kognitivnim i psihomotoričkim sposobnostima dane učeničke dobi. Sve se etape izvode metodom grupnog rada polustrukturiranim zadacima koji obuhvaćaju fizikalno-kemijsku analizu vode potoka, odnosno određivanje kloridnih, fosfatnih, nitratnih, nitritnih te amonijevih iona u vodi, tvrdoće, pH i temperature vode, slobodnog i vezanog CO2, brzine protoka te YT-test. Projektna terenska nastava kao složeni oblik praktičnog, misaonog i neposrednog stjecanja znanja potiče kod učenika intelektualnu radoznalost, što utječe na međuvršnjačku (znanstvenu) komunikaciju te stvaranje kvalitetnih odnosa među samim učenicima te između nastavnika i učenika.

Ključne riječi

integrirana nastava; projektna nastava; terenska nastava; motivacija; zaštita prirode

Hrčak ID:

171181

URI

https://hrcak.srce.hr/171181

Datum izdavanja:

22.12.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.047 *