Studia Polensia, Vol. 5 No. 1, 2016.
Stručni rad
https://doi.org/10.32728/studpol/2016.05.01.04
ULOGA KNJIGE I ČITANJA NA RAZVOJ OSOBE: KLASICI DJEČJE KNJIŽEVNOSTI, PRVO KNJIŽEVNO ISKUSTVO I PRVI PROZOR U SVIJET
Elis Deghenghi Olujić
; Università Juraj Dobrila di Pola, Dipartimento di studi in lingua italiana
Sažetak
Radom se želi naglasiti ulogu knjige i čitanja na naše svakodnevno iskustvo i na kulturno i ljudsko formiranje mladih generacija. Kako zaustaviti opasnost da knjiga i čitanje postanu većini nepoznat predmet i zaboravljena navika mladih? To su temeljna pitanja kojima se bavi ovaj rad, ona koja nastaju iz uvjerenja o nezamjenjivoj ulozi koju ima knjiga i čitanje na razvoj osobe. Budući da se ne rađa s potrebom za čitanjem, već je neophodno da se usadi u osobu od ranoga djetinjstva, kao što poučavaju čuveni pedagozi, u radu se nadovezuje na djelo Danijela Pennaca, Come un romanzo, u kojem autor nudi korisne savjete za realizaciju toga zadatka. Zadatak koji prije svega očekuje roditelje i koji se realizira u krugu obitelji, i koji samo u nekome drugom trenutku može biti prenesen na školu i druge institucije odgoja i obrazovanja. Djela dječje književnosti koja u najboljim njihovim izričajima jesu garanti odgoja i obrazovanja osobe, dolaze kao pomoć pri započinjanju toga procesa približavanja knjizi i započinjanja s čitanjem koje počinje u početnome djetinjstvu i nastavlja se u adolescenciji.
Ključne riječi
knjiga, čitanje; odgoj i obrazovanje; djetinjstvo
Hrčak ID:
180230
URI
Datum izdavanja:
31.10.2016.
Posjeta: 12.667 *