Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.20867/thm.12.2.12

PLANIRANJE TURISTIČKOG RAZVOJA GRADA: NAČELA I SPECIFIČNOSTI

Dora Smolčić Jurdana ; Faculty of tourism and hospitality management, University of Rijeka, Opatija, Croatia
Zrinka Sušilović ; Faculty of tourism and hospitality management, University of Rijeka, Opatija, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 361 Kb

str. 135-144

preuzimanja: 5.297

citiraj


Sažetak

Suvremeni trendovi na svjetskom turističkom tržištu ukazju na rastući broj turista kojima su privlačni upravo gradovi kao turističke destinacije. Taj proces se posebno ističe nakon 1980-tih godina. Urbani turizam, dakle, pokazuje tendenciju stalnog rasta, a za turističko tržište posebno su atraktivni europski gradovi. Lokalne vlastiu u gradovima uvidjele su da turizam može imati značajnu ulogu u ukupnom ekonomskog razvoju grada. Najveći broj objekata u gradovima koriste istodobno i turisti i lokalno stanovništvo, stoga unapređenje
kvalitete tih objekata istidobno povećava kvalitetu turističke ponude, ali i kvalitetu života lokalnog stanovnišva.
Plan razvoja turizma grada treba biti pripreman kao integralni dio globalnog ekonomskog i društvenog razvoja grada, s glavnih ciljem integriranja turizma u postojeće ekonomsko okruženje grada, uz prevenciju potencijalnih konfliktnih situacija. Turistički razvoj grada zahtijeva mrežu kooperativnih odnosa između lokalne vlasti, turističke organizacije, turističkih agencija i različitih organizacija/institucija u gradu.
Realizacija projekata podrazumijeva različite oblike javno-privatnog partnerstva.
U radu se analiziraju glavna obilježja, načela i ciljevi razvoja turizma uu gradovima.

Ključne riječi

turističko planiranje; razvoj turizma u gradovima

Hrčak ID:

181232

URI

https://hrcak.srce.hr/181232

Datum izdavanja:

30.12.2006.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 6.712 *