Izvorni znanstveni članak
Vještine informacijske i informatičke pismenosti studenata informacijskih znanosti u Osijeku: pilot-istraživanje
Andrea Jokić
orcid.org/0000-0001-7691-9716
; Filozofski fakultet, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku
Dragana Koljenik
; Filozofski fakultet, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku
Sanjica Faletar Tanacković
orcid.org/0000-0001-7387-6458
; Filozofski fakultet, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku
Boris Badurina
orcid.org/0000-0003-4111-6811
; Filozofski fakultet, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku
Sažetak
Rad predstavlja rezultate istraživanja razine informacijske i informatičke pismenosti kod studenata preddiplomskog i diplomskog studija informacijskih znanosti Filozofskog fakulteta u Osijeku. Istraživanje je za cilj imalo izraditi instrument za ispitivanje informacijske i informatičke pismenosti te ispitati razinu informacijske i informatičke pismenosti studenata. Instrument za mjerenje informacijske pismenosti priređen je na temelju Standarda informacijske pismenosti za visoko školstvo koje je 2000. godine donijelo Udruženje znanstvenih i sveučilišnih knjižnica (Association of College & Research Libraries – ACRL), dok je instrument za mjerenje informatičke pismenosti temeljen na Europskoj računalnoj diplomi (European Computer Driving Licence – ECDL). U odnosu na informacijsku pismenost, studenti diplomskog studija ostvarili su znatniju uspješnost (61,54 posto) od studenata preddiplomskog studija (37,63 posto), dok su pak kod informatičke pismenosti studenti preddiplomskog studija ostvarili nešto višu razinu uspješnosti s ostvarenih 73,29 posto u odnosu na studente diplomskih studija čiji postotak uspješnosti iznosi 69,96 posto. Također, poazalo se da veza između informacijske i informatičke pismenosti ne postoji, odnosno da studenti koji su informacijski pismeni nisu nužno i informatički pismeni te obrnuto, studenti koji su informatički pismeni nisu nužno i informacijski pismeni.
Ključne riječi
informacijska pismenost; informatička pismenost; studenti informacijskih znanosti; Hrvatska
Hrčak ID:
187610
URI
Datum izdavanja:
26.6.2017.
Posjeta: 6.667 *