Pregledni rad
O pitanju teorijske (ne)utemeljenosti strategija učenja jezika
Lorena Lazarić
orcid.org/0000-0002-4305-2025
; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile, Pula, Hrvatska
Sanja Vičević Ivanović
orcid.org/0000-0001-9146-8335
; Greenfield Community School, Dubai, UAE
Sažetak
Znanstveno-istraživačko bavljenje strategijama učenja jezika, sporadično u 1970-im i 1980-im godinama, doživjelo je svoj vrhunac krajem 20. stoljeća, no od tada je znanstveni interes za ovo područje ponovno oslabio. Zatišje se može pripisati brojnim teorijskim i definicijskim nejasnoćama. S druge strane, nekadašnje zanimanje praktičara za strategije učenja jezika ni danas ne opada. Stoga ovaj rad tematizira teorijsku podlogu strategija učenja jezika kao osnovnu pretpostavku za njihovo znanstveno utemeljeno istraživanje u nastavnoj praksi stranih jezika. U prvom se dijelu rada uvidom u odabrane modele strategija učenja jezika analizira mogućnost stvaranja čvrstoga teorijskog polazišta, dok se u drugom dijelu problematizira njihovo terminološko i definicijsko određenje. Elaboriranjem ključnih problema nastoji se ukazati na nužnost njihova intra- i interdisciplinarnoga rješavanja kako bi empirijsko istraživanje imalo teorijsku podlogu te ponudilo znanstveno utemeljene pedagoške implikacije.
Ključne riječi
definicija strategija učenja jezika; samoregulirano učenje; teorijska objašnjenja strategija učenja jezika
Hrčak ID:
193670
URI
Datum izdavanja:
7.12.2017.
Posjeta: 1.689 *