Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31192/np.16.2.3

Povezanost sociodemografskih varijabla sa stavovima nastavnika glazbe prema interkulturalnom odgoju

Amir Begić orcid id orcid.org/0000-0003-2152-9563 ; Umjetnička akademija Sveučilišta u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Jasna Šulentić Begić orcid id orcid.org/0000-0003-4838-0324 ; Umjetnička akademija Sveučilišta u Osijeku, Osijek, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 128 Kb

str. 247-259

preuzimanja: 630

citiraj


Sažetak

Interkulturalna nastava glazbe postaje potrebom svih suvremenih multikulturalnih društava. Nastava glazbe ne može više biti utemeljena isključivo na upoznavanju zapadnoeuropske umjetničke glazbe. Interkulturalna stvarnost nameće nužnost poznavanja glazbenih tradicija različitih naroda, ali i poznavanje određene kulture u cjelini. S obzirom na svoju interkulturalnu bit, glazba je idealno područje u kojemu se može razvijati interkulturalna kompetencija učenika, a preduvjet je interkulturalno kompetentan nastavnik glazbe. U okviru ovoga rada provedeno je istraživanje čiji je cilj bio utvrditi povezanost između različitih sociodemografskih varijabla i stavova nastavnika glazbe prema interkulturalizmu u nastavi glazbe, njegovoj provedbi i podršci koju u tome dobivaju od škole. Anonimnim anketnim upitnikom ispitani su stavovi nastavnika glazbene kulture (N=309) i nastavnika glazbene umjetnosti (N=65) koji izvode nastavu glazbe u osnovnim školama i gimnazijama u Republici Hrvatskoj. Prema rezultatima istraživanja, spol se pokazao jedinom sociodemografskom varijablom značajno povezanom sa stavovima prema interkulturalnom odgoju, kao i s procjenom mogućnosti razvoja vlastite interkulturalne kompetencije i procjenom podrške koju nastavnici glazbe dobivaju od škole u provedbi interkulturalnog odgoja.

Ključne riječi

interkulturalna nastava glazbe; stavovi nastavnika; sociodemografske varijable; interkulturalna kompetencija

Hrčak ID:

203371

URI

https://hrcak.srce.hr/203371

Datum izdavanja:

10.7.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.941 *