Croatian Nursing Journal, Vol. 2 No. 2, 2018.
Stručni rad
https://doi.org/10.24141/2/2/2/5
Pritužbe pacijenata – alat za unaprjeđenje kvalitete sestrinske skrbi
Željka Benceković
orcid.org/0000-0001-8056-0443
; Klinički bolnički centar Sestre milosrdnice, Zagreb, Hrvatska
Vesna Čerfalvi
; Klinički bolnički centar Sestre milosrdnice, Zagreb, Hrvatska
Biserka Režek
orcid.org/0000-0002-0948-6057
; Klinički bolnički centar Sestre milosrdnice, Zagreb, Hrvatska
Natalija Hadžić
; Klinički bolnički centar Sestre milosrdnice, Zagreb, Hrvatska
Ela Vujanić
orcid.org/0000-0002-5904-7669
; Klinički bolnički centar Sestre milosrdnice, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Uvod. Pritužbe pacijenata ukazuju na nezadovoljstvo pacijenata zdravstvenom uslugom (zdravstvenom njegom i sl.). Neadekvatno postupanje s pritužbama pacijenata može rezultirati negativnim posljedicama za ustanove, ali i djelatnike uključene u proces zdravstvene skrbi. Zdravstvene ustanove u Republici Hrvatskoj dužne su propisati postupak upravljanja pritužbama pacijenata, koji mora zadovoljavati određene kriterije. U skladu s tim kriterijima, ustanove mogu uvesti vlastiti način postupanja s pritužbama pacijenata. Postupak uključuje praćenje, analizu i korektivne radnje na temelju analize pritužbi. Medicinske sestre čine veliki broj zaposlenika zdravstvenih ustanova (posebno bolničkih) i njihove usluge znatno pridonose cjelokupnoj kvaliteti njihovih usluga te su važan čimbenik u osiguranju kvalitete i pozitivne percepcije zdravstvene usluge. Stoga je važno upravljati pritužbama i u području zdravstvene njege.
Cilj. Cilj je ovog rada istražiti upravljanje pritužbama u području zdravstvene njege, prikazati način upravljanja pritužbama u KBC-u Sestre milosrdnice, izvršiti analizu pritužbi pacijenata, s posebnim naglaskom na pritužbe koje su se odnosile na rad medicinskih sestara.
Metode. Provedeno je pretraživanje baza podataka u cilju pronalaženja literature iz ovog područja i retrospektivna analiza pritužbi pacijenata podnesenih kroz bolnički sustav prijave pritužbi/pohvala u razdoblju od 1. siječnja do 31. prosinca 2017.
Rezultati. U navedenom razdoblju zaprimljeno je i analizirano 147 pritužbi i 132 pohvale. Od ukupnog broja pritužbi, 21 (14%) se odnosila na medicinske sestre. Većina pritužbi (66%) odnosila se na medicinske sestre zaposlene u polikliničkoj djelatnosti. Pritužbe su u najvećoj mjeri ukazivale na nezadovoljstvo komunikacijom (40%) te, po mišljenju pacijenata, na neprimjeren odnos prema njima (31%).
Zaključak. Dobiveni rezultati predstavljaju smjernice za provođenje daljnjih mjera za poboljšanje kvalitete zdravstvene skrbi u ovom području.
Ključne riječi
pritužbe pacijenata; upravljanje; medicinske sestre; kvaliteta
Hrčak ID:
213184
URI
Datum izdavanja:
18.12.2018.
Posjeta: 2.202 *