Pregledni rad
https://doi.org/10.15378/1848-9540.2018.41.01
Dekonstrukcija i rekonstrukcija. Prihvaćanje alternativnih načina proizvodnje, klasifikacije i diseminacije znanja
Peggy Levitt
; Department of Sociology, Wellesley College; Politics and Social Change Workshop, Weatherhead Center for International Affairs, Harvard University, Cambridge, USA
Maurice Crul
; Department of Sociology, Faculty of Social Sciences, Vrije Universiteit Amsterdam, The Netherlands
Michal Buchowski
orcid.org/0000-0002-1025-5854
; Department of Ethnology and Cultural Anthropology, Faculty of Historical Studies, Adam Mickiewicz University in Poznan, Poznan, Poland; Chair for Comparative Central European Studies, European University Viadrina, Frankfurt (Oder), Germany
Subhadra Mitra Channa
; Professor (retd), Department of Anthropology, Faculty of Science, University of Delhi, Delhi, India
Jasna Čapo
orcid.org/0000-0001-6181-2860
; Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb, Hrvatska
Ger Duijzings
; Department of History, Faculty of Philosophy, Art History, History and Humanities, University of Regensburg, Regensburg; Graduate School for East and Southeast European Studies, Germany
Michael P. K. Okyerefo
; Department of Sociology, School of Social Sciences, University of Ghana, Legon, Accra, Ghana
Maree Pardy
orcid.org/0000-0002-6401-3324
; School of Humanities and Social Sciences, Faculty of Arts and Education, Deakin University, Burwood, Australia
Noel B. Salazar
orcid.org/0000-0002-8346-2977
; Cultural Mobilities Research (CuMoRe), Faculty of Social Sciences, University of Leuven, Leuven, Belgium
Sažetak
U ovom kratkom radu autori se zalažu za temeljito preispitivanje i reorganizaciju proizvodnje znanja. Intelektualna i kulturna nejednakost dio su socioekonomske nejednakosti. Kako možemo stvoriti bolji svijet ako nismo načisto s premisama znanja koje o tom svijetu imamo te načinom na koji se ono proizvodi? Moramo pažljivo razmotriti što je utišano, a što se glasno izgovara, što je zamagljeno, neprimjetno iako je očigledno ili čemu je dano središnje mjesto. Zadatak nije samo jasno razabrati ono što se ukazuje nakon što se iskopaju te duboko ugrađene pretpostavke. Riječ je i o tome da je potrebno stvoriti nove riječi, nove metode i nove institucije koje neće ponoviti iste greške. Zalog je sljedeću generaciju odgojiti drugačije kako bi bila spremna ucrtati novi put za proizvodnju, klasifikaciju i korištenje znanja na konstruktivniji i inkluzivniji način.
Ključne riječi
proizvodnja znanja; decentrirati; postkolonijalno; kritičko; kultura; globalno
Hrčak ID:
213528
URI
Datum izdavanja:
21.12.2018.
Posjeta: 3.731 *