Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.30925/zpfsr.39.4.11
INTERNETSKA DISTRIBUCIJA LUKSUZNIH PROIZVODA: POSTOJI LI DE LUXE INAČICA PRAVA TRŽIŠNOG NATJECANJA EU-A?
Ivana Kunda
; Sveučilište u Rijeci Pravni fakultet, Rijeka, Hrvatska
Vlatka Butorac Malnar
; Sveučilište u Rijeci Pravni fakultet, Rijeka, Hrvatska
Sažetak
Zbog svojih posebnih odlika, tržište luksuznih proizvoda područje je zanimanja pravnika kao i drugih stručnjaka poput ekonomista ili sociologa. Te odlike imaju ključnu ulogu u pravnom uređenju toga tržišta. Polazeći od prava tržišnog natjecanja, valja imati na umu da je analiza u okviru članka 101. UFEU-a nepotpuna nedostaje li osvrt na politike i pravila prava intelektualnog vlasništva. S porastom važnosti
internetske prodaje, nova pitanja postavljaju se pred tijela nadležna za tržišno natjecanje, poput zakonitosti raznih vrsta online ograničenja u okviru sustava selektivne distribucije. Oslanjajući se na pristup koji kombinira pravo intelektualnog vlasništva i pravo tržišnog natjecanja, ovaj rad nudi uvid i komentar prakse EU-a s prvenstvenim fokusom na noviju presudu Suda EU-a u predmetu Coty. Kompleksnost interakcije među različitim pravilima i izuzetcima u pravu tržišnog natjecanja posebno je očigledna u tom predmetu. S obzirom na ograničenost presude na konkretne okolnosti, presuda u predmetu Coty može poslužiti kao razjašnjenje situacije u odnosu na de luxe inačicu prava tržišnog natjecanja samo za određene zabrane online prodaje
unutar sustava selektivne distribucije, dok će se rasprava i razvoj nacionalne prakse nastaviti u očekivanju novih pojašnjenja sa Suda EU-a.
Ključne riječi
pravo EU-a; tržišno natjecanje; intelektualno vlasništvo; žig; luksuzni proizvod; internet
Hrčak ID:
218344
URI
Datum izdavanja:
28.2.2019.
Posjeta: 3.016 *