Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.31784/zvr.7.1.16

USVOJENOST ZELENOG MARKETINGA MEĐU MLADIM POTROŠAČIMA U HRVATSKOJ

Davor Širola orcid id orcid.org/0000-0002-5902-511X ; Veleučilište u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Anabela Rosandić


Puni tekst: hrvatski pdf 471 Kb

str. 223-238

preuzimanja: 1.143

citiraj


Sažetak

Posljednjih godina globalne promjene koje se događaju u okolini i u društvu dovode do sve veće svijesti pojedinaca o potrebi očuvanja okoliša, a time i očuvanja vlastite kvalitete života. Povećanjem ekološke svijesti dolazi do stvaranja novog segmenta potrošača, tzv. zelenih potrošača, koji se zalažu za proizvode koji nemaju negativne utjecaje na okolinu u kojoj živimo. Nastankom zelenih potrošača stvaraju se i oblikuju aktivnosti koje se mogu nazvati zelenim marketingom, što podrazumijeva proizvode koji uzimaju u obzir njihov utjecaj na okoliš i društvo. Empirijsko istraživanje u sklopu rada provedeno je primjenom teorije planiranog ponašanja s ciljem utvrđivanja varijabli koje predstavljaju prediktore spremnosti na kupnju i uporabu ekoloških proizvoda i usluga prvenstveno u mlađe populacije. Rezultati istraživanja upućuju da su stavovi zabrinutosti za okoliš, znanje o tematici ekologije i svijest o važnosti očuvanja okoliša statistički značajno povezani s namjerama kupnje i uporabe ekoloških proizvoda i usluga, dok subjektivne norme nemaju statistički značajnu povezanost. Veća zabrinutost za okoliš utvrđena je kod žena te kod starijeg dijela ispitanika.

Ključne riječi

zeleni marketing; okoliš; teorija planiranog ponašanj

Hrčak ID:

219989

URI

https://hrcak.srce.hr/219989

Datum izdavanja:

13.5.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.299 *