Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v21i1.2775

Razlike u socijalnim vještinama i osobnoj odgovornosti između učenika srednjih škola i učenika škola za mladež

Romualdas Malinauskas orcid id orcid.org/0000-0001-5578-3100 ; Lithuanian Sports University, Faculty of Sports Education


Puni tekst: engleski pdf 239 Kb

str. 189-212

preuzimanja: 675

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 239 Kb

str. 189-212

preuzimanja: 456

citiraj


Sažetak

U ovome istraživanju ispitana su dva konstrukta (socijalne vještine i osobna odgovornost) u kontekstu dviju različitih vrsta škola (srednje škole i škole za mladež) i pokušalo se odgovoriti na pitanje koje razlike postoje između učenika srednjih škola i škola za mladež s obzirom na socijalne vještine i osobnu odgovornost. Uzorak se sastojao od 408 učenika (203 muškog i 205 ženskog spola). Prosječna srednja dob učenika bila je 16,72 godine (SD = 0,96). Učenici su ispunili upitnike o socijalnim vještinama (Riggijev Inventar socijalnih vještina) i osobnoj odgovornosti (Skala osobne odgovornosti). Koristila se multivarijatna analiza varijance (MANOVA) kako bi se ispitalo kako vrsta srednje škole i spol utječu na socijalne vještine i dimenzije osobne odgovornosti. Mutivarijatna analiza pokazala je glavni utjecaj vrste škole i spola na socijalne vještine i osobnu odgovornost kod učenika. Univarijatna analiza pokazala je da su socijalne vještine i osobna odgovornost veći kod učenika u srednjim školama nego kod učenika u školama za mladež, kao i da su veći kod žena nego kod muškaraca.

Ključne riječi

srednja škola; osobna odgovornost; socijalne vještine; učenici; škola za mladež

Hrčak ID:

220698

URI

https://hrcak.srce.hr/220698

Datum izdavanja:

27.3.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.415 *