Psihologijske teme, Vol. 28 No. 2, 2019.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31820/pt.28.2.8
Hrvatska adaptacija Revidirane verzije testa čitanja misli iz očiju
Marina Kotrla Topić
orcid.org/0000-0001-9829-3056
; Institute of Social Sciences Ivo Pilar, Osijek, Croatia
Marina Perković Kovačević
orcid.org/0000-0002-9616-1719
; Department of Psychiatry, University Hospital Centre, Osijek, Croatia
Sažetak
Cilj je ovog istraživanja prijevod i adaptacija revidirane verzije Testa čitanja misli iz očiju (Reading the mind in the eyes test, Baron-Cohen i sur., 2001) na hrvatski jezik kako bi se ispitala njegova pouzdanost, faktorska struktura te konvergentna valjanost u populaciji hrvatskih studenata urednog razvoja. Nakon prijevoda i adaptacije hrvatska je verzija Testa čitanja misli iz očiju primijenjena na uzorku od 146 studenata preddiplomskih i diplomskih studija (84 djevojke i 62 mladića). Osim Testa čitanja misli iz očiju primijenjena je i Skala emocionalne empatije (Raboteg-Šarić, 1993). Rezultati pokazuju nisku pouzdanost tipa unutarnje konzistencije te prihvatljivu pouzdanost mjerenu Hkoeficijentom maksimalne pouzdanosti. Konfirmatorna faktorska analiza granično potvrđuje jednodimenzionalni model. Konvergentna valjanost granično je potvrđena kroz statistički značajnu pozitivnu povezanost Testa čitanja misli iz očiju i empatije. Naposljetku, kreirana je i kratka verzija Testa čitanja misli iz očiju koja se sastoji od svega sedam čestica zadovoljavajućih saturacija. Pouzdanost tipa unutarnje konzistencije te kompozitna pouzdanost ovoga kratkog testa su zadovoljavajuće. U budućim je istraživanjima potrebno dodatno ispitati psihometrijske značajke hrvatske verzije Testa čitanja misli u očima u općoj reprezentativnoj populaciji. Nadalje, potrebno je ispitati test-retest pouzdanost te diskriminativnu valjanost ovog testa.
Ključne riječi
socijalna kognicija; teorija uma; Test čitanja misli iz očiju; hrvatska adaptacija Testa čitanja misli iz očiju
Hrčak ID:
223187
URI
Datum izdavanja:
23.7.2019.
Posjeta: 2.634 *